HMS Victory- Doorsnede

Update 8
Het middeldek bevat niet veel details. Eigenlijk alleen maar een paar tafels en banken. Waar de kanons zouden staan zitten nu de toegangsdeuren.
De tafels hangen met twee haken in ogen aan de wand en het andere eind is met een touw aan het plafond opgehangen.
De tafels en banken zijn geplaatst in afwachting van de dekbalken die erboven komen.

full

Foto: Tafel hangt in ogen aan de wand. Rechterkant ligt los.

Alle 4 tafels liggen los op dek. In het losse uiteinde is al het touw bevestigd dat door een oog in de dekbalk erboven gaat.

full

Foto: Twee van de vier tafels op het middeldek. Ophangtouw is goed te zien.

full

Foto: De balklaag van het upperdek, op zijn kop. De verlichting is aangebracht en de ogen waar de tafels aan worden opgehangen.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 9
Dat verlichting aanbrengen wel eens lastig is ziet u hier. De ruimte om “electronica” weg te werken is wel eens wat beperkt.

full

Foto: Electronica en bedrading weggewerkt in de ruimte tussen binnen en buitenwand en tussen de spanten.

De balklaag met verlichting is geplaatst en verlichting aangesloten.

full

Foto: De balklaag van het upper gundek met daaraan een aantal hangmatten en tafels opgehangen.

Verder komt op dit niets meer.
Nog een doorkijkje door dit dek.

full

Foto: Horizontaal doorkijkje door middle gundek.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Het leven van de scheepselectriciën gaat niet over rozen Jan, maar het is wel een heel mooi doorkijkje geworden.:rofl::rofl:

Update 11
Na het plaatsen van de dekplanken kan het dek bevolkt worden.
Eerst 4 kanons optuigen en plaatsen. Dat heb ik al vaker laten zien. De broeking zit met een ring aan een oogbout in de wand. De ring zit niet geknoopt aan de broeking maar het eind is omwikkeld met garen als een soort woeling.
Hoe ik dat doe wil ik graag even laten zien. De ring met de omgeslagen broeking zit in de rechter klem. Dan heb een lus gemaakt in een stuk garen en die langs de boeking gelegd. Het ene eind van het garen zit in een klem(rechtsonder) en het andere eind is om de stang geslagen. Dit eind haal ik nu met de hand een aantal keer om het broeking-eind heen. Met mijn linkerhand hou ik dan het garen vast bij de woeling zodat ik met mijn rechter het garen er een weer een slag om kan geven.
Hopelijk is het duidelijk, anders moet ik er een filmpje van maken. Als de woeling lang genoeg is haal ik het eind door de lus en trek ik hem dicht met het rechtereind van het garen.

full

Foto: Opstelling om ring aan broeking te bevestigen.

En dit is dan het resultaat geworden.

full

Foto:Broeking met ring aan oogbout. Zie nu ook dat de ring aan het paard niet goed gesloten is.

Ook op dit dek heb ik een aantal manschappen geplaatst in een gevechtsituatie.

full

full

Foto's: Manschappen in gevechtsituatie.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Mooi hoor Jan! Het maken van een bindseltje met zo'n 3e handje gaat wel lekker zo te zien. En al die bemanning leden, super leuk:thumbsup:

Update 12
Manschappen zijn geplaatst dus nu tijd voor het volgende dek.
De dekbalken zijn samengesteld en voorzien van verlichting.

full

Foto: Laatste laag dekbalken met verlichting.

De dekbalken zijn geplaatst.

full

Foto: Overzicht van bovenste kanonsdek.

En hier een overzicht van alle dekken met volledige verlichting.

full

Foto: Alle verlichting.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Update 13
Na de dekbalken is nu ook het bovenste dek geplaatst en de verschansing hier is afgemaakt met anderhalve bolder.

full

Foto: Bovenste dek geplaatst.

Ook de zijkanten zijn gekleurd tot de waterlijn. Onder de waterlijn hoort koper te zitten. Ik heb nog wel wat maar tekort. Moet dus nog wat bestellen of koperkleurig verven. Denk ik nog even over na.

full

Foto: Zijkanten voorzien van berghouten en een kleurtje.

Nu verder met allerlei details.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Piet, ik vond op internet nog een rol koper strip voor $3. Dat heb ik op mijn Victory ook gebruikt. Je hoeft dan alleen de verticale strepen er in te drukken. Gaat heel makkelijk en het geeft een goed resultaat.
Evengoed bedankt voor je aanbod.

Piet, ik vond op internet nog een rol koper strip voor $3. Dat heb ik op mijn Victory ook gebruikt. Je hoeft dan alleen de verticale strepen er in te drukken. Gaat heel makkelijk en het geeft een goed resultaat.
Evengoed bedankt voor je aanbod.
OK Jan, dan zal het wel in orde komen, mocht het toch tegenvallen of niet lukken dan heb ik er waarschijnlijk nog genoeg voor de hele doorsnede....

Jan,

je hebt vast wel een keer beschreven waar je deze LED's vandaan hebt in je grote verslag, maar ik kan het niet meer terugvinden
aangezien ik zelf ook met een doorsnede bezig ben, wil ik daar ook enkele lampjes in maken.

Update 14
Aan de zijdes zijn allerlei details aangebracht. Ongeverfd, dan zijn ze nog te zien.

full

Foto: Ongeverfde details aan de zijkant. De messing sierlijsten aan de bovenkant had ik nog over van de beslagset voorde Victory Binnenste buiten.

Na verven en nog wat dingen toegevoegd zijn de zijkanten er nu zo uit.

full

Foto: De zijkanten met wat details.

Ik heb ook koper plakband ontvangen en een aantal strips geplakt en voorzien van verticale streepjes. De zijkanten krullen wat om als je er even aankomt. Ik denk dat ik daar een stripje hout langs zet.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Back