HMS-victory Deagostini Foto's/verslag

Heel gaaf! Wat gebruik je voor LED's? Met dimmer of dim je ze met weerstanden?
En waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?

Ik gebruik 12 volt als voeding geen dimmer 5mm led geel/oranje gloed met weerstand 390 ohm montage weerstand aanvoer dan 2 twee led achter elkaar gesoldeerd (let dit is wel berekend om ook rood en wit licht blauw toe te passen op 3mm en 5 mm led dan max 4 achter elkaar gemixt kan ook ) dus ook ideaal voor kleine ruimte om 3 mm led bevoordeeld oven of kachels en grote waar wilt gebruiken mocht toch nog voor gevoel kan extra weerstand of led gebruiken om te dimmen ik zal morgen avond wel wat plaatsen met foto's led plan die ik toe ga passen die kan over al voor gebruiken foto's maken meer duidelijk ps. ik haal ze bij BACO IJmuiden om de hoek

Baco daar heb ik heel veel gekocht kwam ik iedere week eigenlijk vis voor de katten halen bij Henk Schoorl ik heb veel tandarts gereedschap dat is mooi klein voor de modelbouw. Maar de meubels op een schip gaat toch ook op schaal net als met een poppenhuis van mijn vriendin dat is 1:12 ze meet alles op en deelt het tot 12 en dan krijg ik de maten :D en maak jij dat effe :D 1:84 is nog veel kleiner veel moed succes en kracht de zithoogte van 45 cm komt uit op een halve mm zou het heel knap vinden.

grz,
Chris

haha Dat klopt ook beter zie het nu mm of cm verschilt nogal meters Hans (koffie nog niet goed verwerkt) :D maar is inderdaad best mini vooral als het ornamentjes worden uit die periode, is wel heel leuk werk

Heel gaaf! Wat gebruik je voor LED's? Met dimmer of dim je ze met weerstanden?
En waar heb je ze vandaan als ik vragen mag?
12volt voeding
390 OHM weerstand led 5 mm of 3 mm oranje geel serie min max 4 geschakeld max 3 komt licht beter uit maar smaken verschillen kwestie van proberen
zie foto's 5 mm lampje maken

led 5 mm
kripkous 4 mm iets op rekken met tang om led schuiven iets over paar mm over draadje gaat afknippen bij bolle kant openingen in snijden en dan met soldeerbout bij draadjes door warmt en klaar voor montage

Ik heb totaal geen verstand van het aanbrengen van verlichting in een model, maar ik vind het ook wel héél erg mooi:thumbsup:. Misschien een idee om een aparte topic te openen over dit onderwerp zodat mensen zoals ik dit ook kunnen leren....?

Ik heb totaal geen verstand van het aanbrengen van verlichting in een model, maar ik vind het ook wel héél erg mooi:thumbsup:. Misschien een idee om een aparte topic te openen over dit onderwerp zodat mensen zoals ik dit ook kunnen leren....?
Piet inderdaad wel goed plan om topic over te maken ik heb met jan volgende week contact hij is even weekend weg wordt vervolgt.

Update led verlichting topic door jan zwart aan gemaakt https://www.modelbouwforum.nl/threads/led-verlichting.267801/

Hebben jullie vragen kunt altijd stellen bij jan of mij

Tip : pak kleine doosje om er een Kijk doos met led verlichting te maken als test object gemaakt voor testenlicht sterkte
want eenmaal in gebouw kom je er moeilijk bij om het aan te passen is beter om meerder optie proberen voor dat men begint

IMG_1533.JPG IMG_1536.JPG IMG_1534.JPG

Bijlagen

• IMG_1532.JPG
    IMG_1532.JPG
    225 KB · Weergaven: 348
  • IMG_1535.JPG
    IMG_1535.JPG
    165,9 KB · Weergaven: 323
Afgelopen dagen boven kant spanten gericht en paar schutpoorten gemaakt kan weer verder met beplanken .....(geen idee waarom foto's gedraaid is )

Bijlagen

• IMG_1549.JPG
    IMG_1549.JPG
    277,3 KB · Weergaven: 350
  • IMG_1550.JPG
    IMG_1550.JPG
    272,9 KB · Weergaven: 354
  • IMG_1551.JPG
    IMG_1551.JPG
    252,3 KB · Weergaven: 344
  • IMG_1552.JPG
    IMG_1552.JPG