HMS Victory Cross-Section

full

Laatst bewerkt:
het deck is beplanked , het midddenstuk gebeurd in deel 133 .

even kyken op de engelse site voor deel 133 als ze hetzelfde hout gebruiken kan ik het middenstuk nu al dicht maken.

dus nu wachten op deel 133/136

boven het eerste deck gaan ze het wit maken , ik denk niet dat ik dat doe , ik blyf by hout kleur.

en de kanonspoorten worden uitgesneden , via een mal

Ik heb DeA een mailtje gestuurd met de vraag of de hele zwik straks in één keer compleet te bestellen is.
Is een mooi oefen project voor mijn grotere doorsnede straks.

Mijn idee om straks van de doorsnede alle delen te bestellen gaat niet door.
DeA verkoopt niet het hele pakket aan afleveringen in één keer volgens hun antwoord:confused:

het had toch duur geworden .

30 x 7 euro delen +30 x 6 adm. is niet goedkoop , by kombuis is er een voor 100 euro

En dat is precies de truc.
Die 30 x 6 adm. kosten maakt een fors deel van de winst uit.
Dus per stuk bestellen, want dat kan wel, is lucratiever.
Ik, echter, trap daar niet in;)

ik heb het deck grenen gebeitst.
en deel 133 is het kanon en deur sjabloon om de deur en kanon s gaten af te teken. en het deck voor te bereiden op gaten en sleuven die er in het midden komen.

ik ben nu bezig met het 2de sjabloon , van deel 133 , deze moet je zelf uit het blad kopieren .

het zyn de 7 gaten die in het deck moet maken,voor de mast, pomphut en pomp zelf.

het sjabloon zit op het deck en de gaten zyn afgetekend.

nu ze er nog uithalen.

vandaag de gaten en gleuven geboord op het deck tussen de roosters .

toen ik het op maat wou snyden , vijlen ,zakte het door en brak.

omdat onder het midden stuk geen balk zit , zweeft het hout en heeft geen draagkracht meer .

ik het het middenstukje verwyderd , en vervangen door een stukje triplex.

wat veel sterker is,zal ik geen last van breuk meer krijgen .

de ga ik de gaten en sleuven op nieuw aftekenen, en boren.

ik heb deel 134 gedaan de pomphuis gemonteerd, balkjes er omheen en tegen aan gemonteerd.

het geheel grenen gebeitst. het stukje triplex is straks niet meer zichtbaar met het volgende deck er op

deel 135 zyn de balken voor het volgende deck.

Back