HMS Victory Corel

ow, dat is interessant. Ik ga er meteen eens achteraan. De schaal is lichtjes anders, maar misschien scheelt dat niet zo veel... mijn schaal is iets kleiner, dus misschien is het wel wat.

Bedankt!
De Caldercraft spiegel gaat helemaal niet passen hoor op jou model van Corel. Ik zou eerst maar eens goed over de maten nadenken voor je onnodig geld uitgeeft.

Ik kende de schaal niet van de Corel-kit. Even nagegaan en dat blijkt 1:98 te zijn. Klopt dat?
Als je dan even gaat rekenen blijkt het volgende:
De spiegel breedte van de Caldercraft kit is ± 12 cm (voor 1:84)
Voor 1:98 moet dat ± 10 cm worden. Waar haal je 2 cm vanaf zonder het aanzicht drastisch te veranderen ?
De maten van de ramen kloppen niet, de afstanden kloppen niet.
Niemand houdt je tegen om het te proberen, maar ik raad het je ook ten stelligste af.
Overigens kost de set GBP 80,- ofwel € 100,-
Denk er nog eens goed over na.
Jan Zwart.

De Caldercraft spiegel gaat helemaal niet passen hoor op jou model van Corel. Ik zou eerst maar eens goed over de maten nadenken voor je onnodig geld uitgeeft.

Ik heb vandaag op het werk dezelfde berekening gemaakt. Het zal een verschil zijn van 1.8 cm denk ik. Dat is inderdaad moeilijk weg te werken.
Informeren kost niets....

Probleem is dat deze echt niet mooi zal zijn. Verdorie, dt is jammer

Als het niet gaat, waar het toch op lijkt, zal dit een enorme toegeving worden en een signaal dat ik bij mijn volgend model beter zal moeten opletten dat het een 100% model kan zijn zonder schilderen.....

En als ik het met deze spiegel moet doen, moet ik nog zien deze degelijk te schilderen.

Zo leer ik elke keer serieus bij voor een volgende keer...

Bedankt Kees. Ik ga het zeker eens navragen.
Eerst ga ik een poging doen om te schilderen wat ik gekregen heb van Corel.

Ben daar vandaag mee bezig geweest maar het valt niet mee. Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn ogen en sindsdien zie ik dubbel. Nu, normaal heb ik daar niet veel last van maar voor zulke fijne schilderwerkjes is dat een drama. Zie werkelijk de hele tijd dubbel en kan na een tijdje héél moeilijk inschatten waar mijn penseel zal belanden...

Morgen wat foto's van wat we al hebben.

gr

Zo, toch al een paar fotos...

Hiervn vertrekken we :

En zo gaan we, tussen de vensters komen nog sierlatten dat ik geel schilderde. Ik heb bewust de ornamenten goud gekleurd, omdat mijn voorbeeld werkt met koper beslag lijkt me. In het echt is dat geel dacht ik. :

Tussen de gouden ornamenten moet nog zwart komen en tussen de vensters ook nog een zwarte band zodat het geel 2 banden worden.

Jammer dat ik het echt niet beter kan zien met mijn ogen. Ik kijk perfect scherp maar wel dubbel, dat maakt het fijne werk echt héél erg moeilijk.

Wat is jullie idee?

Zelf vind ik het beter meevallen dan verwacht. Bovenaan komt nog een sierboog gemaakt van een stukje touw, dat op zijn beurt ook geel geschilderd is. Wat ik niet begrijp is dat het niet mat is. Had een potje verf begonnen maar het droogt zeer slecht en is blijkbaar niet mat.

Verven zul je nu wel moeten, daar kom je naar mijn idee niet meer onderuit.

Maar ik zie nog een ander ding.
De berghouten die je eerder aangebracht hebt, lopen nu onder je gallerijen door, dus er zit een naad tussen de gallerijen (aan de zij/vóórkant) en de originele beplanking!!

De berghouten horen tégen de gallerijen te lopen, en niet er onderdoor.
(Dit commentaar dient níet verkeerd begrepen te worden, is slechts een constatering)

Berghouten.jpg

Gallerei.jpg

ik vrees inderdaad dat ik niet anders meer ga kunnen. Ik overweeg zelfs om het gehele project aan de kant te zetten hierdoor. Het is absoluut niet lelijk, maar op deze manier geloof ik zelf niet meer 100% in dit project.
Het doet pijn dat ik niet anders kon dan schilderen.

Een paar dagen over laten gaan en dan zien hoe mijn gevoel is.

Op dit ogenblik ben ik niet meer helemaal blij met mijn model, ook al vind ik het niet lelijk. Is gewoon zo dat ik niet graag geschilderde modellen zie, toch niet op dezelfde manier als compleet houten modellen...

Vandaag heb ik ook nog even navraag gedaan bij de tip van Kees ( hierboven ) Als die me kunnen helpen vliegt de spiegel er misschien nog af...

Wat Klaas hier zegt is ook correct. De berghouten horen te stoppen tegen de spiegel. Daar ga ik zeker iets aan doen als ik besluit verder te gaan en de moed vind.

Een dipje heb ik nu zeker... Zonde.

Back