Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat ziet er netjes uit, maar ben nu wel benieuwd hoe je de vorm van de romp aan de achterzijde gaat aanpakken, want zo klopt het niet, maar dat wist je al![]()
Inderdaad, je weet prima hoe je mijn nacht om zeep kan helpen Germt![]()
Misschien kun je aan de hand van een foto zelf laten zien wat je precies bedoeld, want de boeg is al beplankt zoals bovenstaande foto's laten zien. De boeg is het voorste gedeelte van de romp.Kan iemand me detailfoto's bezorgen van beplanking van roer en boeg? Ik begrijp momenteel niet goed hoe de beplanking er zal gaan uitzien?
de vraag is dus : moet ik de zwarte tekenlijnen nemen of de gele? Of moet ik eerst nog wat horizontaal verder werken of meteen de gele doen? De gele lopen naar onder toe en volgen de kiel. De zwarte volgen de huidige beplanking. Ik heb al andere vbn gevonden, maar ik word er niet meteen wijzer van.
vooraan hetzelfde....
Eerlijk gezegd begrijp ik nog niet helemaal wat je precies bedoeld, of heb je het over de 2e laag beplanking? Als dat zo is dan moet je de zwarte lijnen aanhouden, want de gele gaan te ver omhoog. Je moet enigszinds horizontaal beplanken (wel rekening houden met de zeeg). Als de planken een te grote bocht maken is dat niet correct. Op tijd verjongen en hier en daar een dropper (stealer of insteker) gebruiken.
Kijk anders nog eens rustig naar andere verslagen hoe de mensen hier op het forum hun schip beplanken, daar zitten heel goeie adviezen bij en foto,s
http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-historische-schepen/190168-hmav-bounty-
Kijk hier maar eens rustig naar, met name de 2e laag beplanken kun je op mijn verslag goed volgen.
Ik weet het, heb het al veranderd (ben niet zo goed in dit soort dingen met de computer.de link gaat niet... hij zegt : lege pagina..![]()