Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
heb je al geprobeert of je houtlijm daar goed pakt ?
lijkt me twijfelachtig als het beenhard word kan de houtlijm zig niet vast zetten en ga je met 2 componenten achteraan moeten werken.
zou maar wet zunde zijn dat het weer lost natuurlijk
dat de plamuur op het hout blijft dat zal wel die heeft zig vast gezogen en komt niet meer los.
het zijn de huidlatten waar ik me zorgen om zou maken.
Hier zie je hoe bij mijn Victory (DeAgostini) de latten verlopen bij de spiegel. Ja ze maken echt een stevige bocht.
Jan Zwart.
![]()
....Deze foto zou ik nu ook eens heel graag zien op de victory van corel, maar dan zonder de latjes al geplakt. Als iemand die heeft...
...ik ben bang dat je hier zult moeten kiezen voor de bekende secondenlijm. (dun)...
Stefan,
Kijk eens op www.modelshipworld.com.
Stefan,
Kijk eens op www.modelshipworld.com.
Kijk dan bij kit build logs in progress.
Daar vindt je een Victory van Corel die gelijk met jou begonnen is.
Niet schrikken hé, deze jongen pakt het proffesioneel en doordacht aan hoor
Het loont de moeite om die kit bouw veslagen eens door te lopen, er zit meer tussen wat je kan helpen.
Het lijkt erop dat die andere bouwer het na z'n eerste beplanking de luiken heeft geschilderd of gespoten. Je kan ook de gaatjes al vast boren in het hart van de kruisjes en het dan zwart schilderen. Dan heb je het middelpunt in ieder geval vastliggen
Stefan,
Dit is een moeilijk klusje hoor.
Het schip ga je straks beplanken, met 2 lagen.
Als de romp beplankt is moeten de luiken worden uigezaagd. Dan kom je weer bij die balken uit.
De balkjes verdwijnen nu dus even achter de beplanking, het heeft geen zin om nu al gaatjes te boren voor je insteeklopen.
Dat doe je pas als de openingen gemaakt zijn, de kans dat je straks precies vierkant om het gaatje in het balkje uitkomt is erg klein!!
Op die manier kun je de positie van de loop nog een beetje corrigeren.
Ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb, maar weet nog wel dat ik toen ik de romp dicht maakte de positie van de balkjes steeds heb afgetekend op de beplanking.
Dus, het handigste is om bij het beplanken de positie van de spanten én de balkjes op de romp af te tekenen, dan later de openingen maken en dan kom je weer bij de balkjes uit
Succes