Dan het roer.
Achterop het roer zit de "spectacle plate" met twee ogen waar de "zorglijn" aan bevestigd wordt. Mocht de hele stuurinrichting kapot zijn, dan kan er met deze zorglijnen nog enigszins gestuurd worden. Vlak boven de ogen wordt het roer voorachterwaarts dunner. Gill Middleton op MSW had al opgemerkt dat die overgang te laag zit, waardoor de ogen onder de waterlijn komen. Ik hem 'm opgehoogd.
Verder zitten er boven de ogen, als je naar het echte roer kijkt, twee plaatjes gemonteerd. 1 tegen de achterkant van het roer en 1 wat meer naar achteren, en afgerond.
Ik heb dat als volgt opgelost:
Dan het bekoperen van het roer. Effen opletten dat de lijnen van koperen plaatjes op de romp netjes doorlopen.
Toen ik daarmee klaar was realiseerde ik me dat als de voorkant van het roer plat is en vlak tegen de platte achterkant van de achtersteven gezet wordt, het roer nooit kan draaien. Op de foto van het echte roer kun je dan ook zien dat de voorzijde van het roer puntig is.
Dat heb ik toen nog maar veranderd.
En nog wat foto's van het roer. De losstaande strips zijn de vingerlingen die tegen de romp aankomen.
De vingerlingen op het roer zijn vastgezet met spijkertjes van rails voor model spoorbanen.
Volgende stap is montage van het roer.
Groet, Paul