Nu het Upper Gun Deck erin zit zou ik eigenlijk moeten beginnen aan de behuizing en de wiggen rond de grootmast en de fokkenmast. Op de echte Victory en ook in McKay ligt er rond deze masten op het Upper Gun Deck een houten vloertje, dat tussen de luiken ligt en grenst aan de iepenpomp.
Dat ga ik opmeten en inleggen als de luiken klaar zijn.
Wat meer werk is het dichtmaken van de onder-, boven- en zijkanten van de geschutpoorten die geen luik krijgen aan de buitenkant, 8 aan elke kant.
Deze noten plaatjes alleen op de randjes van de binnen- en buitenkant van de verschansing vastlijmen werkt niet: bij het afwerken schieten ze direct los.
Ik heb besloten, in navolging van anderen op dit forum, om eerst steunbalkjes te plaatsen, en dan pas de plaatjes.
De volgende foto's laten 3 stadia zien:
links: klaar, gelijkgevijld met de "1e beplanking",
midden: plaatjes ingelijmd, maar nog niet gelijkgevijld met de beplanking en
rechts: de balkjes rond de geschutpoort gelijmd.
Zo werkt het een stuk prettiger, hoewel het vrij veel tijd kost. Dat laatste is toch onbelangrijk, had ik met mezelf afgesproken

.
En nog een laatste foto van bovenaf. De binnenverschansing loopt niet recht, maar deze zie je niet (Quarterdeck komt er overheen). Het (nauwelijks) zichtbare gedeelte loopt wel recht.
Gr. Paul