Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Welkom terug, Sjors. Met nieuwe energie na A’dam, goed om te lezen dat je weer vooruit kan.Log maar afgestoft.
De plaatjes die er op zaten zijn er allemaal afgehaald en ik moest nieuwe bestellen in Engeland.
Aangezien die brexit een heleboel gedoe is om iets hier te krijgen heeft het een paar maanden geduurd voor ik alles binnen had.
Ik kon niet via Jotika of Caldecraft bestellen want het bedrag was te laag...
Dus een bouwer gevonden op MSW die me geholpen heeft.
Maar ik kwam steeds tekort dus moest steeds bij bestellen.
Maar als je nagaat dat tussen het verzenden van hem en hier komen zat bijna 6 weken tussen elke keer.
Maar vorige week de laatste binnen gehad en alles zit er weer op.
Ondertussen wel verder gegaan met andere dingen.
Aan stuurboord zijde zit op de luiken na alles er op.
Als die gedaan zijn kan ik naar de bakboord zijde.
Sommige heb ik het verteld maar in juni was ik in Noorwegen bij een modelbouwer van MSW.
De man is 58 en heeft jong dementie.
Hij kan dus niet meer bouwen.
Ik kreeg van hem een bouwdoos van de Constitution van Model Shipways
Of ik heb wilde bouwen.....
Dat word een opgave van hier tot Tokio.
Alles in inches en veel scratch.
Maar ik wil nu eerst de Victory afmaken.
Daarna zien we wel.
Ik ben nu toch gepensioneerd dus heb (bijna) alle tijd.
Maar eerst de foto's van de Victory en als laatste die van de Constitution
Bekijk bijlage 555421 Bekijk bijlage 555422 Bekijk bijlage 555423 Bekijk bijlage 555424
Hoi Erik.Schaal 5/32"? Welke schaal is dat eigenlijk?
Daar heb ik mij ook vaker over verbaasd dat die bij die standaard breuken blijven hangen.Hoi Erik.
Er staat eigenlijk op de doos: Scale: 5/32” = 1 ft.
5/32” is in inches = 2,54 / 32 X 5 = 0,3968 cm en 1 foot = 30,48 cm.
Dan wordt de vermelding op de doos: 0,3968 = 30,48.
30,48 / 0,3968 = 76,81.
MS schrijft zelf op hun site: “Model Shipways USS CONSTITUTION 48" LONG 1:76 SCALE”
Ze ronden het af naar ‘beneden’, dan lijkt hij groter.
Inderdaad …….. rare jongens die Engelsen/Amerikanen/etc.
Gr. Peter
De waterlijn is een horizontale indelingslijn van de romp, parallel aan het water oppervlak. Maar er is geen vaste definitie of bepaling van de waterlijn voor schepen omdat deze word bepaald door de max. diepgang en die is voor ieder schip verschillend. Echter op de tekening(en) van een model is de waterlijn meestal wel aangegeven.kan iemand mij vertellen laten zien hoe je de waterlijn bepaald?
Absoluut !is het nodig om de plaatjes te schuren voor het lijmen?
is dit gelijmd met lijm of tape?Tussen het gamen door toch een paar plaatjes kunnen plakken.
Nu zie ik bij andere dat die plaatjes alle kanten op gaan maar bij mij blijven ze nog aardig in een rechte lijn.
Dat zal niet lang duren denk ik en dan zal ik ook omhoog of omlaag gaan.
Maar so far so good.
Bekijk bijlage 462103 Bekijk bijlage 462104