HMS Sovereign of the seas (KIT ) gjds

Op dit moment nog steeds wachten op de complete bouw kit, als het goed is kan ik hem eind van de week ophalen.
Daar ik op dit moment niet beschik over een ruimte om het geheel achter te laten heb ik een bouwplaat gemaakt van 90 X 60 met opstaande randen.
Ook een bouwhelling (beide stonden als voorbeeld in deel 1 van DeA)
Daarnaast van de week nog een soldeerbout gekocht bij de aldi outlet voor €7,- dus die wil ik ombouwen tot een houtbuiger, alleen nog even opzoeken hoe........ misschien dat iemand mij hierover nog wat info kan verschaffen.
Dus het eerste begin is er....
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi begin George:cool:
Goed dat je in de titel "kit" vermeld, weet ik dat het geen DeA is;)
Of de kielklem gaat voldoen weet ik niet, maar dat zie je straks zelf snel genoeg.
Punt is wél dat hij goed hanteerbaar is in deze vorm.

Mijn houtbuigertje ziet er als volgt uit:

full

Gevonden op Koningsdag.

Wanneer je uit ijzer een soortgelijke kop kunt vinden / knutselen en deze op de soldeerbout weet te monteren ben je al een eind.

Klaas,
De kielklem is gelukkig fors zat zodat ik nog aanpassingen kan maken als het moet.

Hans,
Die is weer anders dan die ik gezien heb dus reden te meer om uit te zoeken voor mij, weet al dat de gemiddelde elektrische houtbuiger 30w is en dat is mijn soldeerboutje ook.

Dank je wel Jan jij verwoord hierboven mijn gedachtes.

Die mal kan ik zelf wel maken van een stuk overgebleven eiken aanrechtblad alleen even zien te achterhalen wat ongeveer de maten van de mal zijn.
Of heeft iemand een knappe foto hiervan?

Dank je wel Jan jij verwoord hierboven mijn gedachtes.

Die mal kan ik zelf wel maken van een stuk overgebleven eiken aanrechtblad alleen even zien te achterhalen wat ongeveer de maten van de mal zijn.
Of heeft iemand een knappe foto hiervan?

latjes buigen Kijk hier maar eens rond, staan foto,s bij ook van het malletje.

Piet,

stom van me ik had het kunnen weten want toen ik de posting bekeek besefte ik dat ik hem eerder had gezien (helemaal niet meer aan gedacht) want ik wist gelijk weer het commentaar wat bij jou bierglas stond, hahahaha

Als je een aanzicht foto kan maken van de mal Piet, dan kan ik hem overtrekken en in pdf zetten voor degenen die er zelf één willen maken.

Oke laat de werf de poorten maar openen!!!!
Vandaag de kit Sots binnen gekregen.
Het heeft wat langer geduurd maar daardoor wel veel geld uitgespaart.
In eerste instantie kwam het op €925 maar omdat ik hem elders goedkoper zag en wel €799 was dat het wachten wel waard.
Tjonge wat een gewicht zo'n doos.
Om iedereen een indruk te geven van wat er in de doos zit heb ik hier wat foto's van gemaakt zal nog een keer macro opnames maken want dat messing spul is toch indrukwekkend zo mooi.

full

full

full

full

full

full

full

full

WOW!!!
Mooi, hier ga je een paar jaar zoet mee zijn......
Ik heb mijn klapstoeltje, chips, en biertje en mijn pijp met een pot Engelse tabak klaar staan hoor.
Ga het nauwgezet volgen :cool:

Mooie kit hoor van Sergal.
Is er al veel laser gesneden of alles zelf uitzagen?
(Bij oudere kit modellen van Sergal moest ik alles zelf uitzagen.)

Back