HMS Sovereign of the Seas by JosK

001.JPG
full

Laatst bewerkt door een moderator:
veel suc6 jos metde bouw.

het koper zou ik presies nog zwart maken want dat was vroeger allemaal gesmeed ijzer

Succes! En leuk om straks de verschillende bouwers naast elkaar te zien vorderen!

veel suc6 jos metde bouw.

het koper zou ik presies nog zwart maken want dat was vroeger allemaal gesmeed ijzer

Ga ik inderdaad overwegen, bedankt.

Hallo Jos,

Heb jij deel 1 dubbel ofzo? want ik zie drie kanons.

Groet PC Piet,

Piet, ik had inderdaad deel 1 dubbel gekocht zodat ik voor 2,95 euro wat reservehoutjes heb om voor hulpstukken te gebruiken. Dat is waarom ik nu 2 identieke kanonnetjes heb.

Jos succes!!!!!
weer een om te volgen....ik kom straks tijd tekort om zelf nog te bouwen, hahaha

005.JPG
006.JPG
007.JPG
008.jpg
Ik heb mijn bouwplank toch gewijzigd. Het exact in lijn brengen van de ijzeren hoekjes gaf tocj wat problemen. Daarom onderstaande oplossing; zo breng je de valse kiel precies in lijn en haaks op de bouwplank. De spanten lopen tot de onderkant van de kiel en daarom moet je de latjes op deze plekken wegzagen.

Het anker is ook klaar en de kanonnen heb ik op advies van Amazone gewijzigd. Nu wachten op de delen 4 en verder.
full
full
full
full

009.JPG
010.JPG
011.JPG
012.JPG
013.JPG
Tijdens de kerstvakantie e.e.a. t/m deel 9 aangepakt.
Echter de valse kiel van het achterschip was krom en ondanks alle herstelhandelingen bleef hij krom trekken. D'Agostini geschreven en krijg gratis een nieuw deel 7. Goede service toch.

De foto's geven aan hoe krom dit kieldeel is. Tevens heb ik de blokken wel met ijzerdraad zoals beschreven afgewerkt. Gezien de "grootte" van de blokken kan hier hier prima mee leven. Had overigens niet veel moeite met het maken hiervan. Ik klemde het blok in een klemschaar en vervolgens de klemschaar weer in de bankschroef. Zo had ik beide handen vrij om met het draad te werken.
Nu wachten op het nieuwe deel 7 om de valse kiel gereed te maken.
full
full
full

Dat is goed om te horen van de service. Ik heb precies het zelfde probleem met het achterstuk, krijg hem ook niet recht ondanks een paar pogingen. Zal ook eens een mailtje sturen.

ziet er allemaal mooi uit josk , heel mooi begin.

en deagostini heeft altyd goede service volgens myn ervaring

grt timberwolf

Back