Hallo Henk. Leuk dat je ook plaats hebt genomen!Hallo Peter, een beetje laat , maar welkom. Ik zit naast Peter ( die heeft sigaren en Hertog Jan). De support is hier fantastisch kan ik je vertellen uit eigen ervaring
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Henk. Leuk dat je ook plaats hebt genomen!Hallo Peter, een beetje laat , maar welkom. Ik zit naast Peter ( die heeft sigaren en Hertog Jan). De support is hier fantastisch kan ik je vertellen uit eigen ervaring
![]()
Ah, bedankt. Ja, die foto maakt het duidelijk! Top!
Dat is inderdaad een goed idee! Ik zal eens wat legoblokjes gaan zoeken. Moet toch nog wat liggen ergens.Ik zou ze alleen dan nog naar onder afsteunen op een/de eventuele bouwplank. Dan heb je die richting ook gelijk loodrecht te pakken.
Je Heb aan mij niet veel maar geniet des te vaker
van benamingen weet ik bijna niets dus ik kijk wel mee.
Die latjes zullen inderdaad voor de dekbeplanking zijn: 3mm x 0,5 mm en een redelijke hoeveelheid.
Het onderste dek plaatsen is inderdaad je volgende werkje. Dan kan je dit, waar het uitsteekt buiten de spanten, in een vloeiende boog gelijk schuren met de spanten.
Ik ken het model eigenlijk niet, behalve van enkele tekeningen in het boek Anatomy of the Ship Royal Caroline, omdat deze op de Peregrine gebaseerd is bij het ontwerp.
Ik zie kanonnen op 2 niveaus, waarvan de achterste 5 overdekt zijn. Dat dek bevat mogelijk enkele openingen die meestal met roosters afgesloten zijn. Daardoor is inkijk eerder moeilijk.
Die laatste 5 kanonnen op het hoofddek, zijn dat volledige kanonnen, of halve die je in een plankje moet steken?
Je kan in ieder geval naar mijn gevoel niet missen met eerste het onderste dek aan te brengen, en dan vanaf dit dek naar onder toe de romp te beplanken, en naar boven toe tot aan de onderkant van het bovenliggende dek.
Wacht in ieder geval met het beplanken van de dekken: Als het dek over de volle breedte zichtbaar is, moet je eerste de romp opbouwen (bij voorkeur de 2 beplankingslagen, voor voldoende stevigheid) en dan de uitstekende spantdelen verwijderen. Dan pas het dek beplanken.
Veel modelbouwplezier,
Tussen spant 6 en 7 nog zo'n hoekijzertje bedoel je? Okay, ga ik doen. Thanks!Mooi begin Peter! Snel nog een extra hoekje in het midden er bij plaatsen kan geen kwaad voor een rechte kiel.
Haha, dat klopt Koos. Ik moet alles nog leren hier! Maar dat maakt het ook weer leuk en ook een uitdaging.Kijk alle begin is moeilijk, maar daar staat tegen over dat een goed begin het halve werk is Peter...![]()
Dank Peter, ja ik kan even vooruit!Een heel mooi begin Peter, en de tips die je nu gekregen hebt, daar hoeft voorlopig niks meer aan toegevoegd worden zie ik. Veel plezier.![]()