HMS Bounty 1/50 van Constructo

ziet er top uit, zou toch nog even met de verfkwast rondgaan, anker zwart bv, boegspriet iets donkerder?o_O
Historisch getrouw zou dat wel zijn, maar ik vind de ankers er grijs wel leuk uitzien. Het is naar mijn gevoel wat 'levendiger'.

De boegspriet kijk ik nog even naar. Het wordt in ieder geval gelakt en wellicht komt er nog wat Deens olie op.

Inmiddels weer een stap verder!

Het touwwerk bij de boegspriet van de Bounty is ook klaar.

IMAG1232.jpg

Daarna ben ik bezig gegaan met het maken van de platforms die hun plaats in gaan nemen in de masten. Dit vond ik best een karwei, voor al de gebogen rand eromheen was lastig...

IMAG1209.jpg

IMAG1219.jpg

IMAG1221.jpg

IMAG1226.jpg

IMAG1227.jpg

De rand is nog ziet er een beetje 'ruw' uit, maar voor de rest kan het er (voor mij) mee door. Vervolgens heb ik nog reling voor ieder platform gefabriceerd.

IMAG1228.jpg

IMAG1230.jpg

IMAG1231.jpg

Langzaamaan gaan we nu toch echt de hoogte in werken. Tot de volgende update! :)

Goed bezig, vraagje over het touwwerk aan je boegspriet. Heb je daar per talie verschillende jufferblokken gebruikt? Aan de boegspriet grote an aan het schip kleinere?

Goed bezig, vraagje over het touwwerk aan je boegspriet. Heb je daar per talie verschillende jufferblokken gebruikt? Aan de boegspriet grote an aan het schip kleinere?
Je hebt een scherp oog, dat klopt. Ik heb een fout gemaakt bij het bevestigen bij de juffer lokken aan de zijkanten van het schip. Ik ging ervanuit dat de jufferblokken van de kit allemaal hetzelfde formaat waren, zuur genoeg kwam ik daar achter toen ik al tientallen gebruikt had van een verkeerd formaat...

Je hebt een scherp oog, dat klopt. Ik heb een fout gemaakt bij het bevestigen bij de juffer lokken aan de zijkanten van het schip. Ik ging ervanuit dat de jufferblokken van de kit allemaal hetzelfde formaat waren, zuur genoeg kwam ik daar achter toen ik al tientallen gebruikt had van een verkeerd formaat...
Alleen de tuigageverslaafden valt dit op. :) Lekker laten zitten. Als de ra en zeil ervoor zitten en al het andere touwwerk valt het niet op.

Een nieuw mijlpaal bereikt, de masten zitten d'r op!:goal

Het was een heel karwei en heeft me meer tijd gekost dan ik in eerste instantie had verwacht. Het interessante detail dat het geheel toch wat meer dimensie geeft zijn de verstevigingen die op de voorste twee masten komen. Een heel ander niveau dan de Albatros die ik hiervoor had gemaakt!

De vele blokken die met koperdraad en touwen vastgemaakt dienen te worden is een behoorlijk gepriegel waar je op een gegeven moment last van je vingers van krijgt... :confused:

IMAG1233.jpg

IMAG1239.jpg

IMAG1243.jpg

IMAG1246.jpg

Zie hier dan het eindresultaat!
IMAG1250.jpg

IMAG1251.jpg

IMAG1252.jpg

IMAG1248.jpg

IMAG1247.jpg

IMAG1255~2.jpg

En nu schiet het dan toch echt op...!

Een nieuw mijlpaal bereikt, de masten zitten d'r op!:goal

Het was een heel karwei en heeft me meer tijd gekost dan ik in eerste instantie had verwacht. Het interessante detail dat het geheel toch wat meer dimensie geeft zijn de verstevigingen die op de voorste twee masten komen. Een heel ander niveau dan de Albatros die ik hiervoor had gemaakt!

De vele blokken die met koperdraad en touwen vastgemaakt dienen te worden is een behoorlijk gepriegel waar je op een gegeven moment last van je vingers van krijgt... :confused:

Bekijk bijlage 485877

Bekijk bijlage 485878

Bekijk bijlage 485879

Bekijk bijlage 485874

Zie hier dan het eindresultaat!
Bekijk bijlage 485880

Bekijk bijlage 485882

Bekijk bijlage 485876

Bekijk bijlage 485875

Bekijk bijlage 485883

Bekijk bijlage 485881

En nu schiet het dan toch echt op...!
:thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::worship::worship::worship::worship::yes:

Lekker bezig! Mijlpaal! Bij mijn bounty zal het nog even duren
Dankjewel!
Zo te zien ben jij ook goed bezig. De spiegel van jouw Bounty ziet er erg mooi uit door het reliëf wat je gecreëerd hebt. Dat geeft toch nog wel een ander beeld dan het gebruiken van messing platen zoals bij mij.

Na enkele maanden radiostilte is hier weer een nieuwe update van mijn Bounty!

Ik heb me in wat vrije uurtjes bezig gehouden met het maken van de tuigage. In eerste instantie de touwen van het dek richting de toppen van de masten.
288.jpg

De touwen heb ik hiervoor geweekt in met water verdunde houtlijm om pluizen zoveel mogelijk te voorkomen.
289.jpg

290.jpg

Langzaam kreeg het geheel de gewenste vorm. De horizontale touwtjes heb ik met een drupje secondelijm aan de verticale vastgemaakt aangezien ik de angst heb dat het geheel niet strak genoeg in model blijft.

291.jpg

295.jpg

Uiteraard ook het touwwerk naar de tweede en derde 'verdiepingen'.
297.jpg

298.jpg

Zie daar, het (eind)resultaat tot nu toe...
305.jpg

306.jpg

307.jpg

Mijn doel is om aan het einde van deze zomer dit model te hebben afgerond. Hopelijk lukt dat met mijn vrije tijd ook. Tot de volgende update! :bye:

Back