Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik neem aan dat de kanonnen nog worden gezwart?Het opbouwen van het dek is nu in volle gang!
Allereerst heb ik hier de verschillende aanknopingspunten voor de tuigage én het ophaalmechanisme voor de ankers. Een gepriegel, maar wel een leuk werkje
Bekijk bijlage 453993
Zoals te zien heb ik de voorwerpen op het dek ook voorzien van een zijdemat laklaag, net zoals de romp.
Bekijk bijlage 453991
Bekijk bijlage 453992
Voor het idee heb ik hieronder even het verschil van een gelakt luikje én een ongelakte. Wat een verschil zeg (vond ikzelf)!
Bekijk bijlage 453997
Voor het gevoel gaat het nu heel snel. Voor je het weet zitten de masten er al op...!![]()
De kanonnen houd ik het messing/goud kleurtje. Ik vind dit er wel leuk uitzien, heb dit ook bij de andere onderdelen gedaan zoals bij de spiegel en de zijramen (geverfd). Dit is uiteraard niet echt realistischik neem aan dat de kanonnen nog worden gezwart?![]()
Het spannende werk met het stuurmechanisme is zover!
Voordat ik dit wil laten zien toon ik eerst nog wat andere kleine dingetjes.
Allereerst heb ik het kastje voor het stuurwiel gemaakt. Simpel karweitje.
Bekijk bijlage 465419
Vervolgens heb ik nog wat randjes om de bijboot gemaakt, hiervoor is wel wat geduld vereist (tenminste voor mijn doen).
Bekijk bijlage 465417
Dus als klap op de vuurpijl het stuurmechanisme.
Bekijk bijlage 465416
Bekijk bijlage 465418
Ik heb de touwen in twee delen om het roerwiel gedaan om ervoor te zorgen dat ik overal voldoende spanning kan zetten op het touw zonder zoveel spanning te zetten dat er een onderdeel breekt.
Fouten zijn hier zeker gemaakt...
Plankjes van het dek die braken, touwtjes die toch te veel te verduren kregen en de nagels eruit trokken. Goed, goed het zit er nu in ieder geval op!
Aan de ruwe 'look' wordt nog wel wat gedaan door licht te schuren met een los papiertje en daarna in de lak te zetten.