HMS Agamemnon - Caldercraft - 1:64

Dit is een gedeelte waar ik nu al wat tegen opzie. Ik vind dat je het erg mooi hebt opgelost Sjors!

Dank je paul,

Tussen ons gezegd en gezwegen....IK OOK !!!!!!
Ik dacht zo van, dat doe ik even.
Dus niet.
Die plaatjes zijn zo dun, als je er tegen aan blaast vouwen ze om.
Maar als je het eenmaal door heb dan valt het wel mee.
Ik ga nu voor mij aan het moeilijke gedeelte beginnen, het op maat maken.
Ik heb wel ondervonden om altijd een vlijmscherp mes te gebruiken.
Ik heb zo'n chirurgie's mes met van die lossen bladen.
Gelukkig kon ik een doos kopen met 100 bladen dus ik kan me uit leven.
Die dingen zijn zo scherp dat ik constant met pleisters rond loop......
Maar als het mij lukt ,lukt het jou ook !
En gelukkig zijn er hier een paar kenners die je kunnen helpen.
Dat motiveert om het goed te doen.
Als ik zelf terug kijk dan zijn er wel een paar dingen die beter kunnen.
Maar ik krijg een 2e kans met de stuurboord zijde.

Sjors, ziet er goed uit. In plaats van een mes kun je ook een nagelschaar gebruiken. Je kunt hem daarna wel weggooien, maar het scheelt weer een hoop pleisters

Hulde voor je doorzettingsvermogen. En lekker door blijven gaan. Het ziet er goed uit.

Wanneer je het schip straks op een sokkel hebt staan zul je de schoonheidsfoutjes niet meer zien. Daarbij het hoeft ook niet te strak.

Misschien voor de volgende keer. De romp eerst zwart maken, dan beplaten. Dan heb je wanneer je kleine kiertjes hebt. Een schaduw waardoor je dit niet zo goed ziet.

Je kunt de kiertjes nu ook nog opvullen met inkt. Dat veeg je na het insmeren zo van het koper af. Bijvoorbeeld inkt van Games Workshop. Werkt echt heel goed.

Bedankt zeeluitjes ,dekzwabbers,Admiraals en scheepsjongens :D:D

@ Henk,

Ik heb het geprobeerd met een nagelschaartje maar daar gaan de plaatjes van krullen....( en dat doen mijn tenen al als ik met dat mes aan de gang ga :D)

@ Rik,

Dat zwart klinkt bruikbaar .
Maar kan ik beter geen koperkleurige verf gebruiken ?
Wat er dan aan kieren zit zie je helemaal niet meer.
Of is dat vals spelen ?

Heeft er iemand al eens een kat met zeven staarten gemaakt?

Ga je daarmee de vijand te lijf als de kruidvaten leeg of lek zijn:cool:

Met een tandenstoker en zeven touwtjes van dun garen met een knoop aan het eind moet het lukken denk ik.

kat_80.jpg

Koperkleurig verf zou je ook kunnen proberen. Dan zou ik bijvoorbeeld Vallejo verf op waterbasis willen aanbevelen. Die haal je ook met een vochtig doekje van het koper af. Wel gelijk er af halen als de verf nat is. En voorzichtig te werk gaan dus.

Vals spelen in de modelbouw?? Tenzij je lazersnijders en 3d printen bedoeld vind ik alles geoorloofd. Zolang je het zelf maakt is het modelbouw. :p

Dank je Rik :D

Misschien doe ik dat wel maar ik denk dat ik dat gelijk had moeten doen dan.
Ik ga eerst opvullen dus heb nog wel ff de tijd om te beslissen of ik de andere kant gaat verven......

Dus ik ben geen valsspeler :lol:

Dank je Robert.
Geduld is een moeilijk iets voor mij......
Wil alles maar gelijk af hebben zodat ik resultaat zie.
Maar dat leer ik wel af zo.

Mooi gedaan Sjors,
Het ging nog even over de ondergrond, Rik opperde het zwart maken van de romp. Zelf schilder ik de romp onder de plaatjes altijd koperkleurig, voordeel hiervan is dat hele kleine kiertjes later niet meer zichtbaar zijn. Ik heb als voorbeeld de dwarsdoorsnede van de Victory.

Netjes Piet !
Een optie voor de stuurboord zijde....

En nu we toch bezig zijn....
Een vraag voor een ieder.
Ik ben nu bezig ( althans een poging toe ) om de randen op te vullen tegen de berghouten aan.
4 geplaatst en 3 weg gehaald omdat het niet goed ging.....
Staat het vreemd,raar, onhistorisch om tegen de berghouten een horizontale lijn te maken met plaatjes en de vul stukjes tegen de andere plaatjes aan te laten lopen ?
M.a.w. tussen de horizontale lijn en de laatste rij plaatjes die omhoog lopen dat op te vullen?
Zo krijg ik een strakke lijn tegen de waterlijn aan.
Ik heb het idee dat het anders een kabbelende lijn word.

Sjors,
Je bedoelt waarschijnlijk ipv de berghouten de waterlijn. In het midden raken die elkaar.
Het is inderdaad gebruikelijk dat direct onder de waterlijn een horizontale rij hele platen zit. De schuine rijen lopen dan daar tegenaan.
Zoals op deze foto.
LijnKoperenPlaatjes-500_zpsce9a5638.jpg

Jan Zwart.

Dat is precies wat ik bedoelde Jan.
Maar ik heb het nog bij geen 1 Aggy gezien dus weet ik niet of het correct is.
Victory heeft het wel nl.

Back