HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Guess who's back

Ben ik weer!!
Volledig opgeladen, vanavond eerst maar eens bijlezen;)

Germt, welkom terug, was maar stilletjes hier!

Was mij ook al opgevallen Piet ;)
Ga deze week even popcorn en voldoende voorraad inslaan zodat ik de deur niet uithoef en op tijd ben om weer een prachtig Engels schip te begroeten, de Hms Diana (van Piet)
De kanonnen voor het eresaluut staan klaar en geladen:cool:

Ben al aan het inschieten, en hij doet het!!

full

Laatst bewerkt door een moderator:
goed te horen dat alles weer goed gegaan is Germt.
hopelijk zijn je beperkingen met je arm weer snel achter de rug, maar kan me herinneren van een vorige keer dat dat wel even duurde toen.

we zien je updates wel weer komen.

Klopt Jan, maar deze keer ben ik beter voorbereidt; en de ingreep ging soepel, ze hebben de "oude" draad laten zitten, want die zat vast en hebben er een nieuwe naast gelegd.
Overigens heb bouw onderdelen klaar staan die geen belasting opleveren.
Rolpaarden schilderen en afwerken.
De poorten aan de stuurboord kant uitzetten en aftekenen, uitboren en vijlen stel ik even uit natuurlijk.
Kortom, genoeg kleine dingen te doen;)

Heren dank voor de reacties; ik heb even random het verslag opgeruimd, en er weer een bouwverslag van gemaakt;)
Uiteraard zonder aanziens des persoons!!

De zoektocht naar de originele staat van de HMS Agamemnon voor wat de exacte kleuren betreft heeft een interessante wending genomen.
Ik kreeg een mail van Buckler's Hard met de mededeling dat ze in ieder geval bij haar tewaterlating in Buckler's Hard niet bekoperd was, maar dat het bekoperen gebeurde in Portsmouth waar ook de masten en verder afbouw geschiedde.
De archivaris aldaar gaf mij een link naar het nat. Archief in Greenwich.
Daar kan ik een copie aanvragen van de "Master's Logs and the details of the ship HMS Agamemnon" over de periode 1 april 1781 tot 10 juni 1783.
Gelijk gedaan natuurlijk....... ben benieuwd:cool:

Ook nog wat geschilderd vandaag;)

full

Één stuk (18 ponder) is klaar.
Alle beslag zit er op, ook de 4 lange bouten die op de wangen van boven naar beneden lopen (de kleinstespijker kopjes die er zijn)
Om de standaard van sommige bouwers hier bij te houden (proberen;)) moet je tenslotte wat.

Foto is macro (ongeveer 5 cm afstand) dus wrkelijk alles is zichtbaar zo dichtbij kun je op het model niet eens komen!!
Maar goed; best tevreden en beter kan ik niet:D

full

Foto is macro (ongeveer 5 cm afstand) dus wrkelijk alles is zichtbaar zo dichtbij kun je op het model niet eens komen!!
Maar goed; best tevreden en beter kan ik niet:D

Nou Germt, beter hoeft ook niet hoor, is een perfect kanon geworden!

Ziet er weer fraai uit. Daar kan ik niet aan tippen.
En dat hoeft ook niet, ik ben blij met dat gene wat ik wel kan. Geniet ten
volle wat jij kan gr Ton.

Back