HMS Agamemnon 1781 (Caldercraft 1:64)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
De pakketdiensten hebben de kerstdrukte gehad en hebben vandaag de overige zendingen versneld geleverd :)

veel succes met het doornemen van de onderdelen in de kit en het bestuderen van de tekeningen.

mooi dat ze geariveert is germt , kunnen de slapeloze nachten weer beginnen :)
veel suc6 met de bouw en ps, waar heb je dat aambeeld op de kop kunnen tikken ?

Ook namens mij gefeliciteerd. dat je er maar weer veel bouw plezier van mag beleven. Ook deze keer zal ik je met belang stelling blijven volgen :D
Groet Ton

Gefeliciteerd met de snelle levering van je Aggy. :music:
Ik wacht vol spanning op je bouwverslag vol vuurwerk. :lol:
Succes met de bouw.

Het is goed verwerkbaar en heeft een mooie lichte kleur. Het enige nadeel is dat als je de zijkanten van de latjes een kleurtje geeft om breeuwnaden te simuleren de verf bij sommige laatjes soms wat ver in het hout trekt.

Andy :pim:

Ps zien we Haddock nog terug op de werf?

Ik wil ABSOLUUT geen zwart wat in de zijkanten van de dekplanken trekt.
Ik ga zoals ik gewend ben voor de "potlood methode" dat geeft bijzonder strakke breeuwnaden, en akelig smal.
En ik vindt lindehout een zéér mooi effect geven, mooie nerf en met verouderen de nodige slijtagevegen
Zowel Tanganyika als linden hebben hun voor en nadelen.
Dit schip is behoorlijk groot, er is dus veel dek aanwezig.
Moet eens proberen hoe tanganyika te verouderen is.
Tja, ik heb bijzonder goede ervaringen met linde dekken, temeer omdat ik het schip niet "werfnieuw" wil maken, maar "getekend" door haar carriëre:cool:

Haddock zal zich straks, als hij bekomen is van de schrik, wel weer stampvoetend over de werf bewegen vrees ik;)

De "inventarisering" van de kit is afgerond.
Alles compleet en in ruime mate aanwezig, ik sta eigenlijk een beetje verbaasd van de kwaliteit hoor;
-Schitterend hout
-Foto geëtste onderdelen waar het gaat om klein beslag
-mee geleverde haakse hoeken om op de bouw helling te zetten om
de kiel recht te zetten
-een steun in de vorm van de romp voor als hij beplankt is.
-maar liefst 4 ankers, en dan ook nog stokankers zoals het hoort meestal krijg je er maar 2, en dan klopt de uitvoering weer niet
-eindelijk een doos waar 2 kleuren (zwart en licht) touw in zit (zoals het
hoort.
-kanonnen die écht op schaal zijn (zie WvH)
-ruime en duidelijke tekeningen.

De valse kiel is licht geschuurd, de eerste 4 spanten zijn geschuurd en ontdaan van de bramen waarmee ze in het raam zaten, alles in nl. gelaserd.

Het begin van de helling is gemaakt.

Kortom; moet me inhouden, maar de voorbereiding is óók belangrijk, maar ben zéér enthousiast over Caldercraft.
Voor mij een fabrikant om te onthouden:cool:

Alle voortekenen zijn in ieder geval al gunstig. Daar gaan de vingers zeker van jeuken. Ik kijk nu al uit naar de eerste bouwfoto's :)

Zal pas ergens volgende week zijn Heren;)
Eerst alles netjes licht opschuren en mijn lego blokjes even opzoeken. (voor het haaks zetten van de spanten)
Dan alles in dry-fit zetten dan komt er een "sneak-preview":cool:

Heb even stevig door gepakt vandaag.
Alle delen van de kiel en de spanten, en alles wat er mee te maken heeft vandaag netjes geschuurd.
Zijn best een redelijk aantal spanten, 16 stuks, allemaal mooi recht en symetrisch.
Moet zeggen dat deze dame aan de spanten te zien schitterende rondingen heeft:o
Het onderste dek uit het frame gehaald, en dat is een flinke lap dek, van maar liefst 5 mm dik schitterend multiplex:cool:
De valse wanden voor de insteeklopen uitgezaagd en netjes op geschuurd.
Morgen mijn helling afmaken, en de hele zwik eens in dry-fit in elkaar zetten.

Foto's volgen in de volgende up-date;)

Zijn best een redelijk aantal spanten, 16 stuks, allemaal mooi recht en symetrisch.

Caldercraft heeft CNC gefreesde spanten, dus symmetrie mag nooit een probleem zijn. Houtkwaliteit is ook goed.

Door dat lange laagste dek zal het niet echt nodig zijn de spanten verder nog haaks te zetten vermoed ik. Past allemaal perfect en zorgt ervoor dat de spanten goed staan.

Groet,

Ad

Back