Germt,
terugkomend op de vraag van de drie plaatjes, zou ik op basis van de foto persoonlijk voor de linkse kiezen. Ik kan me voorstellen dat dit voor jouw beoogde doel wat aan de verweerde kant is.
Grt
Diederik
Goh zou ik deze bijna vergeten, Sorry....
Het meest linkse plaatje is als je het onder een hoek houdt eigenlijk blauw, dus stel je voor als de zon er op staat glimt hij blauw op.
Tot op heden is eigenlijk het plaatje 3 (45 min) het beste, niet te donker, nog enigzinds koper, en weinig glans.
Dan nog over de kleuren van Aggy.
Ik heb nog wat verder gezocht;
De HMS Bellona (74 stukken) was in oorsprong idem aan de Agamemnon, dus naturel met blauw.
Heb daar veel foto's van verzameld en geven in grote lijnen hetzelfde beeld
Al mijn zoeken heeft i.i.g. aangetoond dat de schepen die onder de grote vloot van Nelson de zeeslagen leverden geel met zwart moesten worden met maar een doel; herkenbaarheid in de chaos van zo'n slag.
Stel je voor een slag met 80 tot 100 schepen moest je wél de goede raken.
Het struikelblok in mijn zoeken zijn de details.
Zwart en geel weglaten en gewoon naturel laten is niet moeilijk, misschien zelfs makkelijkker.
De details met betrekking tot de andere onderdelen geven vele vraagtekens, die kleuren zijn bijna onmogelijk te achterhalen
Ik heb wél veel geleerd van de ontwikkeling, en het hoe en waarom van deze metamorfose, het was dus geen verloren tijd
Ik geef niet snel op, maar ik vermoedt dat het tóch geel met zwart moet gaan worden om historische fouten te vermijden.
Nu maar hopen dat ik in dat geval tóch op de tafel mag staan met de overige Engelse schepen in de "club kleuren"