Himoto 1/10 na 3 min doet hij niks meer en rode lampje op de auto knippert?

auto rijd echt fijn nu met die 5000 mah batterij, denk wel bijna 40min.
heb een dubbele koeler erbij gekocht maar daar doet maar 1 ventilator het van?
gaat die andere het pas doen als ie te heet word?
20250708_143630.jpg

Nee, er zit geen elektronica tussen die zoiets doet en de fan zelf kent geen temp sensor. Of je hebt de stekker verkeerd in de ontvanger geplugd, of de port is defect/loos of de fan doet het niet. Probeer die fan op de poort van de werkende fan.
(ik neem aan dat het 2 losse stekkers zijn?)

Wil je nog een upgrade doen, vervang dan die Tamiya-stekker aan de regelaar door iets fatsoenlijks. Die Tamiya-stekker hebben op zijn best een matig contact en kunnen weinig vermogen aan. Als ze wat ouder zijn wordt het nog veel erger.

Heel eerlijk? Gezien je nog een normale brushed motor gebruikt met NiMh accu's zou ik mij niet al te druk maken. Deze pluggen zijn al jaren in gebruik en ja, in de loop van de tijd zouden ze wat slapper kunnen worden en dan slecht contact maken maar dan kan je het veercontactje waar de pin in valt wel weer een beetje dicht buigen.
Als je kunt solderen dan ja, alles omzetten naar een andere stekker is wel beter maar nogmaals, niet echt verplicht. In jouw geval zullen de XT60 prima werken welke ook steeds meer een standaard aan het worden is.

Back