P
peytr
Guest
aan de andere kant kan ik me maar moeilijk voorstellen dat alle te zware kisten onder een andere naam naar Engeland geëxporteerd worden............
Vergis je niet: Het balsa vertoont grote spreiding in gewicht en ook de lay up is geen wetenschappelijk werk. Met name de fabrikanten die wat voordeliger modellen maken kunnen zich niet veroorloven rejects in de prullenmand te gooien. Dat geldt niet alleen voor Mibo, ook Valenta bijvoorbeeld verkoopt modellen in verschillende categorieen van 'geslaagdheid' in termen van gewicht en afwerkingskwaliteit.
Je praat dan over gewicht, maar ook foutjes zoals blaasjes, barstjes en dergelijke. Niemand van fabrikanten of leveranciers is echter erg scheutig met informatie, een enkele geeft de keuze in kwaliteit (ik meen dat Schmierer daar iets mee doet). Alleen de absolute top gooit werkelijk alles buiten een smalle spreiding in gewicht en fouttoelating weg. Je spreekt dan over een hele andere prijsklasse. Reken gemakshalve maar met het beginsel dat alle waar ongeveer naar zijn geld is. En er zijn DLGs die drie keer zoveel kosten als een Highlight, maar niet fundamenteel anders geproduceerd worden.