Foutje, bedankt. Weer losgeknipt en hersteld:
Ik had de verkeerde jufferblokken gebruikt.
Ik had de verkeerde jufferblokken gebruikt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
+1Ziet er al mooi uit Ton.![]()
Zu Mondfeld, pagina 286 - 3e plaatje van boven.Ik zag dat in het verslag van Hans zelf van kolderstok hij ook een rond blok gebruikt voor de spin voor op de boegspriet. Maar of dit in werkelijkheid ook zo zat betwijfel ik. In mijn zoektocht/leestocht naar tuigage zie ik alleen een spinneblok voor dit doel. En dan zijn de touwen naar dit blok ook langer. Ik kan mij vergissen, want dit is weer een Hollands schip. Maar bij de halve maan zie ik het ook zoals ik het zei.
Ik denk zelfs dat er 2 spinneblokken op die stag zitten. Je kN dit zo op mijn model ook zien. Maar misschien dat de admiraal meer weet. @*Hans*
Gezien. Een spinnenblok -kop of -juffer. Net als op het model van Henk Bekker. Zover als ik mij verdiept heb werd daar nooit een hartblok voor gebruikt.Zu Mondfeld, pagina 286 - 3e plaatje van boven.
Dat weet ik eigenlijk nog niet.Word mooi! komen er zeilen aan of doe je het zonder want zo ziet het er ook heel mooi uit
Waar wordt die gebouwd dan of vaart deze al ergens rond?Ik zag bij de de bouw van de replica van de Norsk Lowe dat ze de talierepen aanbrachten. En die waren van iets lichter touw dan de rest. Maar toen ze op hun plek zaten waren ze heel donker. Dit kwam door het vet of teerolie, dat smeerde op de touwen om ze aan te trekken. Ik vind de donkere weeflijnen prachtig.
Mooi werk.
Foutje de Götheborg https://www.soic.se/Waar wordt die gebouwd dan of vaart deze al ergens rond?