Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
In deze fase worden de dekdetails uitgewerkt, veel gefriemel en dus ook nog heel wat bouwtijd. Maar het zijn de details die het model zo mooi maken.
Zelfs op dit schip waar alles in functie van efficiëntie staat, zonder overdadige tierlantijntjes
Kanonkogels voor de carronades, de kogels zijn zwart gespoten balletjes uit inktvullingen die mijn dochter plichtsbewust op school verzameld heeft. (diameter 2,5 mm)
Close-up; elk blok is samengesteld uit noten latjes van 1 x 4 mm, de katrilschijven zijn geïmiteerd door de gaatjes met een boortje bij te frezen tot een gleufje aan voor- en achterzijde ontstaat.
Korvijnagelbank van de grote mast: hier moeten normaal 17 gaten in geboord worden, alle tussen de verticale staanders. Dat is op deze schaal niet mogelijk, want dan moeten ze zo dicht bij elkaar staan, dat je geen passende nagels meer kan maken. Na grondige studie van het belijningsplan, blijkt dat 11 korvijnagels volstaan als je geen zeilen plaatst.
Het houten gedeelte van de achterreling van de kuil is af
Reling van het trapgat in aanbouw. De horizontale balkjes zijn 1 x 1 mm, in 0,9mm gaatjes gelijmd.
Korvijnagelbanken van de fokkemast: In de nagelbank voor de fokkemast moeten 9 gaatjes komen, dat gaat nog net, meer in de nagelbank achter de mast moeten er 17 gaatjes, tussen de verticale balken, en dat is onmogelijk of je korvijnagels worden dunner dan een halve mm. Oplossing: 17 gaten in 2 rijen, de achterste rij heeft 9 gaten er ervoor zijn 8 gaten geboord die telkens tussen 2 gaten van de achterste rij vallen.
De zijkanten van de trappen zitten in de kit, maar zijn veel te dik en de treden zitten te ver van elkaar. De dikte is tot de helft teruggebracht en tussen elke kittrede heb ik een bijkomende trede geplaatst. Zo kom ik aan het aantal treden dat overeenkomt met de werkelijkheid.
De roosters van het galjoen zijn hier goed zichtbaar. De roosters zijn samengesteld uit getande latjes, de latjes tussen de boeg en de roosters zijn individueel op maat gemaakt en geplaatst.