Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
26 mei 2016 De korf van het galjoen voorzien van de messing sierstrips op de spanten, die de 2 onderste rails afdekken, en het geheel aan stuurboord geschilderd.
Weet je - dit is absoluut niet my type of ship (variant op my piece of cake), zeker niet als je weet dat er meer dan 20 fabrikanten dit model maken (las ik ergens).
Maar je maakt er wel een mooi exemplaar van!
@*Hans* Dank voor het compliment
Als je een exclusief model wil, moet je inderdaad de Victory niet kiezen.
Ik probeer met mijn verfijningen in het bos der Victorys, toch op te vallen
Engelse schepen uit de 18 eeuw blinken uit door efficiëntie, terwijl de schepen uit de Gouden Eeuw veel eleganter, imposanter en rijk versierd waren. Eigenlijk een beetje als ten strijde trekken in je cocktaildress.
Het was dan ook eerder de bedoeling de vijand af te schrikken dan er op los te schieten, hoewel dat ook soms nodig was.
De Victory stond zeer hoog op mijn verlanglijstje omdat ik er een speciale band mee heb:
- 2 x bezocht op doorreis naar Cornwall en Wales;
- iemand die van zichzelf beweert dat hij het kan weten heeft tegen mijn moeder gezegd dat ik in een vorig leven op de Victory gediend heb. Vanwege mijn Alzheimer-light herninner ik me daar echter niets meer van. =) Maar blijkbaar "was ik er wel bij"
Vervolg op post43
De top van de boegspriet volgens plan opgebouwd met de “bee’s” en de katrolschijven er onder.
Op het plan is duidelijk te zien dat de gaten in het ezelshoofd voor de cap van de boegspriet en de kluiver, NIET in het midden zitten, maar enigszins naar bakboord. M.a.w. de stuurboordzijde van het ezelshoofd is breder om plaats te maken voor de groef van voor de jackstaff
19 juni 2016 aangevuld met de balken onder de “seats of ease” . Voor de roosters geplaatst worden moet eerst de gammoning aangebracht worden en alle andere touwen die onder die roosters door lopen.
16 september 2019 Aan de hand van de template die ik gebruikt heb voor de kern, de plaats bepaald waar de openingen voor de bolders in de potdeksels moeten gemaakt worden.
Herby, jij zorgt ervoor dat ik me een beetje schaam.
Ik zit vreselijk te knoeien met m'n bootjes, terwijl jij het er zo makkelijk uit laat zien
Ga alsjeblieft wel door, want ik geniet hier van
@Pingu57 Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor, Wat je hebt laten zien met je botter is minstens evenwaardig.
Ook bij mij klinkt af en toe de onvermijdelijke krachtterm al iets weer niet uit draait als verwacht.