Werkt altijd dit .
Het probleem met staf is dat als het een 10e groter is ,kun je al niet meer snijden .rvs is te taai daarvoor .
Dat redt je enkel met precisiestaf rond 3 .
Daar moet je naar gaan zoeken of....afdraaien .
Ik vind dat te veel gedoe om zoiets te maken
Als ik dat opgezocht heb heb ik al 6 stuurstangen klaar haha .
Ik hecht met een hoge stroom.
50 amp.
Om en nabij .
Op de staf je tungsten richten .
Niet op de boutkop .die word te warm en weg is ie.
Een miliseconde is voldoende om ,m te hechten .
Draadje erbij houden .
Die smelt dan de kop aan de staf.
Richten als ie warm is .
Dat doe je met een tangetje bij de kop .
Als ie recht staat ,en afgekoeld is pak je de zijde tegenover .
Dan de andere twee kanten hechten .
Elke x afkoelen .
Daarna las je ,m rondom met hechtjes af .
Met een draadje 0,8 toevoegen .
Gebruik tungsten maat 1,6 .
Gasstroom 8 l/ min.
Liefst een gas zeef gebruiken .geen gas verdeler .
0,8 kun je van mig draad van de rol gebruiken.
Of....bloemschik draad .
Wel kijken of dat rvs draad is .
Gas nastroom gebruiken
Up sloop UIT
Downsloop Uit !!!!
Ten slotte .
Trek je cup nooit weg als de gas nastroom nog bezig is .
Laat dat gas je werkstukje afkoelen .
Ook je draadje daarin houden .anders verbrand dat.
Even afknippen kan ook.
Ik houd ,m er altijd in in die gas nastroom
Zorg dat je je rand van de cup als steun gebruikt .
Zet de cup op het werkstuk , houd ,m iets schuin en kijk of je tungsten om en nabij de 1 a 2 mm bij het te lassen / hechten deel staat.
Je hoeft dus niet met een bibberende hand dit te doen .
Gewoon je cup erop zetten .
Zet ,m op lex