help mijn vriend leren vliegen

hallo ik ben mees in ben de zoon van franck
mijn vriend vind modelvliegen geweldig en ik wil hem helpen om de spullen te zoeken dus mischien kunnen jullie helpen
ik ben op zoek naar een goedkopen zender met kabeltje voor op de simulator en de cd ervoor zodat hij kan oefenen op de simulator dan kan hij mischien een keertje met mijn kist vliegen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten mees:p

Laatst bewerkt:
bedankt voor je medenking maar ik denk ik al van wubbe een zender met cd en zender +snoertje bedankt

groeten bokkomees;-)

welke regio kom je,...

helpen vliegen via internet lukt nie,
ik woon in twente, kom maar langs
laat ik je even met mijn grote zwever vliegen,...
en die is groooot.

Hallo Mees,

Als je me een pbtje stuurt dan heb ik nog wel een 35 mhz ontvanger liggen die ik je op kan sturen en een paar 9 grams HK servotjes wil ik er dan gelijk wel bij stoppen in de enveloppe.

Helaas heb ik geen zender over.

Maar als je vader je wil helpen bouwen kun je natuurlijk ook een starter van svenson bouwen en daar heb ik de tekening digitaal van en een setje lazer gesneden vleugel ribben heb ik over.

De tekening kan ik wel mailen. De rest kan over post

Het past allemaal makkelijk in een klein doosje en dan ben je gelijk een stukje op weg met je hobby

Dan mag die hier (omgeving Sittard) nog een simpele 35 Mhz zender met ontvanger komen ophalen gratis en voor niks.

Je kan ook iets regelen dat de zender de weg maakt via weinig tot geen kosten. Maar dan moet je zoeken of er iemand pendelt tussen Sittard en ijsselstien ut.......... maar met hierheen komen blijft misschien meer aan de zender plakken.......

wat aardig zeg maar hoeveel euro kost het???
ik ben twaalf en heb geen geld

groeten bokkomees ;-)

Laatst bewerkt:
Hallo Mees,

Ook ik moet sparen voor mijn hobby. Maar dat geeft niks, ik denk dat we dat bijna allemaal moeten. Je bent dus geen uitzondering.

Maar als je een lijst je maakt met wat je nog nodig hebt dan denk ik dat er wel een paar modelbouwers hier op het forum zijn die je een beetje met onderdelen en andere zaken willen helpen.

De ontvanger en de servo's passen in een enveloppe dus die kan ik je zo wel op sturen laat maar weten of je ze wilt hebben. ontvanger is 35 mhz maar dat is denk ik als start geen enkel probleem . De meesten hier hebben daar jaren mee gevlogen ;-)

Kijk dat zijn de goede adviezen :-) Mees heeft wel wat geld , tis alleen niet zo veel. Ik heb Mees aangegeven dat ik als pappa voor een aantal basis dingen zorg, maar als hij meer of anders wil hij toch zelf in actie moet komen. Klusjes / sparen / je best doen op school enz enz.

Gaat best goed, krek hij's nog jong en ik vind het leuk om te zien dat veel collega modelbouwers zowel op het veld als op dit forum hem graag willen helpen. Edwin en Huey van midden nederland hebben ém al vreselijk gematst met de Starter II :-)

Iig voor alle hulp mijn dank ! (en de vloer is net weer gezwabberd :-) )

Laatst bewerkt:
Klein update-je van vader Franck. Mees zn beste vriend heeft het thuis de laatste weken alleen maar over modelvliegen gehad. Van middag hebben mees en vriend de hele middag achter de simulator gezeten. (Vriendjes opa en oma wonen praktisch naast ons vliegveld in benschop)

Ik heb van het vriendje's moeder vanmiddag begrepen dat de sint vanavond een starter II heeft meegenomen uit Spanje.......dus ik denk dat we er een potentieel jong modelbouwertje bij hebben in NL.

+1 Mees !!!

(Mees: " pap, mag ik dan zijn starter invliegen ? "..........hoezo ambitie.....LOL)

Laatst bewerkt:
Klein update-je van vader Franck. Mees zn beste vriend heeft het thuis de laatste weken alleen maar over modelvliegen gehad. Van middag hebben mees en vriend de hele middag achter de simulator gezeten. (Vriendjes opa en oma wonen praktisch naast ons vliegveld in benschop)

dan mag die vriend van mees mij wel even contacten,
hij moet er wel een eind voor rijden ben ik bang, maar het is de moeite waard
ik heb een compleet setje
doe even een mail naar skooistra1(apestaart)chello.nl

er schijnt dus geen belangstelling voor te zijn ,
blijft dus nog wel even bij mij in huis staan voor de volgende..
vr gr sietse

Hoi Sietse,

Dank voor je moeite en aanbod, Mees is nog niet zo bekend en stipt met de follow-up van z'n MBF draadjes dus jou reaktie heeft ie niet gezien. Ik zal hem er zo even op attenderen.

Groet !

Franck

Back