HELP...beginner vraag...geen ontvangst?? T-rex 450XL

• Topicstarter Topicstarter PeterZ
  • Startdatum Startdatum
P

PeterZ

Guest
Ik wil jullie hulp vragen...Ik ben met de laatste setup bezig en heb mijn FC18V3+ in de basis geprogrammeerd. Om te testen of mijn servo's niet in de hoek zouden staan sluit ik mijn Li-po aan zonder de motor volledig aan te sluiten. Alles zit gemonteerd. Tot mijn verbazing gebeurd er helemaal niets. Behalve dan het start-up toontje van de esc.
Nou dacht ik dat het mogelijkerwijs aan de programmering van de ESC kon liggen waarna ik ben begonnen de motor aan te sluiten (heli disconnected met de li-po) en vervolgens nadat alles goed zat stick in full throttle.. en de heli met één hand vast voor de zekerheid.....en weer....niets anders dan een pieptoontjes (3x) dat de esc opstart... Gyro lichtje brand ook maar geen enkele response van de servo's..en setup van de ESC ook niet....Ik heb mijn zender en kristal getest op mijn Shuttle ZXX en daar werkt het prima dus zender is het niet....Help..Help..ik weet het niet meer doe ik nu wat fout????
Ik hoop op een spoedige reactie zodat mijn zweetdruppels weer kunnen opdrogen......

Alvast bedankt...Peter

Ja als ik de product features mag geloven wel... Het betreft de Align geleverde RCE-BL25G zonder governor mode..

Ik zal mogelijk wel wat over het hoofd hebben gezien maar ik loop gewoon vast...

Pak in plaats van je regelaar even een ontvangeraccu .
Dan weet je meteen wat er aan de hand is , zonder de kans op draaiende motoren te hebben .
Of wel met je regelaar de BEC gebruiken en dan even het hoofdtandwiel of het motortandwiel verwijderen .
Bij de meeste regelaars moet kanaal 3 ( gaskanaal bij Futaba ) gereversed worden .

Maar als je al wel piepjes hoort , krijgt de regelaar iets binnen van de ontvanger .

suc6

Bedankt voor jullie reacties... Ik heb inderdaad een ontvanger accu (4,8v) rechtstreeks op de ontvanger van Align gezet kanaal 3 throttle.
Ook dan gebeurd er niets. De Li-po gaf aan 12,36 volt te hebben dus die zit echt wel vol. Ik begin nu toch echt een beetje benauwd te worden dat mijn ontvanger stuk is/was bij aankomst. Kanaal reversen zou zeker een optie zijn (had ik nog niet aan gedacht) maar dan zou ik met een ontvanger accu toch een response moeten hebben? Ik heb in de zender ook servo test aangezet.. naar ik begrijp moet dan bij het aanzetten de servo's getest worden en bewegen heen en weer....de enige die het heen en weer nu krijgt ben ik.....Hebben jullie nog andere sugesties?

Passen de servo plugjes niet op 2 manieren in de ontvanger ?
Hier ben ik ook wel eens naar aan het zoeken geweest .

Heb je een andere ontvanger in de buurt om te proberen ?

Goede kristal ? ( voor PCM moet in een R146 IP ook een gewoon kristal en geen DS ! )

PPM / PCM goed staan ?

Henk,

Ja de zender staat op PPM... het kristal heb ik net getest in een andere ontvanger en werkt goed. Inderdaad kunnen de stekkers ook andersom maar Align heeft de ontvanger voorzien van een stikker (rondom) waarop de -, +, en puls draad wordt vermeld. Het rare is dat ik op mijn gyro wel een knipperend blauw lichtje zag.

Het lijkt mij ook sterk dat een ontvanger stuk in de doos zit...die worden toch getest dacht ik?

Probeer eens alleen een servo op het throttle kanaal (zonder motor) om te checken of het kanaal functioneerd.
Als dat werkt weet je dat de ontvanger werkt.
Ik denk zelf dat je de regelaar van Align gebruikt.
Op www.helifreak.com kun je super instructie video's van "Finless" Bob downloaden.
Hij help je stap voor stap met het instellen van gyro, esc etc etc

Back