Heli tolt met Spartan gyro

Hallo allemaal, ik ben tamelijk nieuw maar ben wel redelijk goed bekend met helikopters, kan prima vliegen met een Belt CP/GY401.
Momenteel heb ik een Trex500 afgebouwd met daarop een Spartan 760 gyro alleen het afstellen ervan lukt me nog niet zo goed. Heb de instructies op Helifreak gelezen omtrent de mechanische afstellingen en de electronische, dat ging allemaal goed maar bij het optoeren blijft de heli linksom spinnen, in Normal maar ook in HH mode.

Ik heb 8 graden op de staart ingesteld maar nog steeds blijft ie linksom tollen bij het optoeren. Mijn configuratie is een Spectrum Dx6i/AR6200 en een Spartan DS760/S9257 op de staart. De GY401/S9257 op de Belt CP doen het prima, weet niet goed waaraan het kan liggen. Wie kan mij helpen?

Alvast dank,

Remo

Hoi !
Waarschijnlijk moet je de werking ompolen.

Ik heb geen ervaring met deze gyro, maar er moet een reverse functie op zitten.

Heb je de setupmode de stick naar links gedaan?(bij countertorque)

Verder klopt de HH en je stuurrichting? Als je naar rechts stuurt moet het staartgebeuren naar links schuiven en vice versa. Dus, in HH je neus naar links dan gaat het kogeltje op je staartas naar de boom toe.

De spartan werkt het beste als je op 90graden servo 0 graden pitch instelt.

heb je er een interlink flash dingetje bij ?
zo ja , dan in de software de gyro reversen . heb je als je optoert wel je staart stuurfunctie goed ? anders die ook omzetten .
als je stuurfunctie wel goed staat , kun je de heli in de hand draaien en naar de tailslider kijken .
als t goed is , gaat de tailslider [terwijl je de heli naar rechts draait]dezelfde kant op , dan wanneer je de heli neerzet en met je zender naar links stuurt .
mvg ferry

Hallo allemaal, dank voor de snelle reply's !

Ik heb het binden met de rudder naar geheel links uitgevoerd, ook de R/N stand van de rudder servo staat goed aangezien ik bijna opties heb geprobeerd. Bij de Dx6i en de S9257 moet die op normaal staan.