Hawker Sea Fury | ARF Bashing

Mooi man! Op het oog wijkt ie nog iets af (motorkap) van het origineel maar ik krijg de vinger er niet opgelegd waar dan. Is het de uitlijning van de kap die bij de echte iets meer naar beneden hangt?

Heel gaaf werk!

full

Toelichting volgt na komend weekend :p

Ga je ook een Hunter bouwen?

Hierbij de toelichting bij de afbeelding van de Sea Fury en Hunter, een kort tussendoor verslagje:

Nostalgie Prop-Jet | Hawker Hunter

full

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
En, goedgekeurd? ( kan me niet voorstellen van niet)

Ze heeft kaar klauwen er niet ingezet, dus ik denk dat de Sea Fury is goedgekeurd :D

Was overigens vorig jaar te koop voor de liefhebber....
emoji57.png

Helaas net boven m`n budget... :rofl:

Op het oog wijkt ie nog iets af (motorkap) van het origineel maar ik krijg de vinger er niet opgelegd waar dan. Is het de uitlijning van de kap die bij de echte iets meer naar beneden hangt?

Klopt!
Ik heb de motorkap ophanging / bevestiging nog niet gemaakt, de kap zit op de foto met een stukje plakband vast.
Voor de uitlijning van de kap ga ik straks de 4-view aanhouden.

kleurschema geeft een ander beeld van de vorm :thumbsup::worship:

Dat kan soms erg vertekenen inderdaad!

Eerst even de Hunter bekijken, daarna weer verder met de Sea Fury.
Wellicht blijven deze twee korte tussendoor projecten wat door elkaar lopen de komende tijd.
Het is hier nu een Hawker werkplaats :D

Groeten, Ramses
.

Laatst bewerkt:
.
Terug van een weekje vakantie in South / South-West England.
Uiteraard het Fleet Air Arm Museum te Yeovilton bezocht, wat een geweldig museum is dat!! :worship: :thumbsup:
Ik ben nogal gecharmeerd van de Marine Luchtvaart, dit is een heel museum vol met louter deze kisten.

In het Nederlands Militair Museum te Soest hangt een MLD Hawker Sea Fury hoog aan het plafond...
In het Fleet Air Arm Museum te Yeovilton staat er een Hawker Sea Fury op de grond zonder afzetlint eromheen o.i.d :kwijl:

full

Onder de MIG 15 staat een verhoging, waardoor je ook de bovenkant van de Sea Fury goed kon bekijken en fotograferen.
Ik heb flink wat foto`s gemaakt en weer extra motivatie voor de Sea Fury in dit verslag gekregen.

Groeten, Ramses
.

Plane hugging? Mag dat?
Haha… indrukwekkende machine!
Toch een kwestie van knippen met de vingers en roepen “Oi, start ure’up please?”
Gr Bas

Back