hallo allemaal ik ben john en ben net begonnen aan de bouw van een happy hunter nu heb ik wel wat vragen zoals welke motor??? waar moet ik op letten welke schroeven ?? ik hoor graag van jullie gr john
ik denk dat hij scheepsschroeven bedoelt..... @john de fabrikant robbe heeft verscheidene setjes te koop waar motoren en schroeven in te vinden zijn. even zoeken op de site van robbe en dan vind je ze zo.
Je kan bij Conrad een aandrijfset en ook een afwerkingset kopen. Mijn ervaring is dat die het goedkoopst is. Mvg Ger.
Hallo John , ik heb onlangs een HH gerenoveerd en heb als motoren speed 900BB torque genomen en rechtstreeks aan de as gekoppeld met kardan koppeling , als regelaar een Robbe navy control 540R . Dit met afgetopte vierblad schroeven van 60mm van het merk Raboesh , op een gelagerde schroefas . Hij heeft reeds gevaren en ik moet zeggen , geruisloos , regelbaar van 0 tot max snelheid , zonder probleem . Probeer er zeker geen tandwielen tussen te plaatsen want dit geeft een storend geluid .
Ik denk dat "buldog" geen bouwpakket heeft, want anders had hij het zeker in de handleiding kunnen terugzoeken. Op welke schaal ben je de HH aan het bouwen? grt, Jan =============================== eigenaar van Slepers: Radha 4, Happy Hunter, Smit London, Pollux
Hallo allemaal, Even off topic. Ik heb via marktplaats een Happy Hunter gekocht. Hier wil ik het een en ander aan renoveren. De stickers zullen hierdoor verloren gaan. Weet iemand hoe ik eventueel aan een stickerset kan komen? Robbe schijnt ze niet meer separaat te kunnen leveren. Alvast bedankt.
Over welke stickers heb je het? Mijn HH is van vóór dat Robbe met een bouwdoos kwam; met een mesje kom je ver hoor. grt, Jan
@Jan de K, Ik bedoel een stickervel zoals deze bij een bouwpakket wordt geleverd. Ik ben bij Quartel geweest. Daar kreeg ik te horen dat ze deze niet meer separaat bij Robbe konden bestellen omdat Robbe ze niet meer los verkoopt. Aangezien ik mijn model drastisch onderhanden wil nemen (deze is volgens zeggen al 30 jaar oud) gaan de stickers hierbij verloren. Dus ik hoopte op een goede tip.
Zelf contact opnemen met Robbe via hun website, via die weg helpt men u heel makkellijk. Zelf enkele tijd geleden iets gevraagd en na 2 dagen al antwoord. Een NEEN heb je altijd, en JA kan je krijgen.
ik heb zeker wel een bouw doos maar het is de eerste boot, maar toch bedankt voor je advies en bulldog is met twee ll gr john
bedankt voor zover was even weg maar ga morgen weer met frisse moet beginnen als ik nog wat wil weten zou ik je zeker mailen
Na wat heen en weer gemail vandaag de volgende reactie gekregen: Hallo Jan, der Dekorbogen wird heute mit Rechnung an Sie abgesandt. mit freundlichen Grüßen robbe Modellsport GmbH & Co. KG i. A. Marion Lachmann Alle lof voor Robbe. Het komt dus goed.
hallo en als je dan die stikkers hebt eventjes langs de winkel gaan en zeggen dat ze leugenaars zijn want dat het nog wel kan en dan maar klagen dat ze minder en minder verkopen en anderen de schuld geven in de winkel hier wordt nog wel moeite gedaan om iets te bestellen dat noemen service leveren gr raf en goed dat robbe je heeft willen helpen dat is tenminste service
@ Jan, wel zo zie je dan dat je altijd een Neen hebt, maar steeds een Ja kunt krijgen. Ik wist uit het verleden dat ze bij Robbe zelf veel behulpzamer zijn dan in de meeste winkels. Fijn dat je ze via deze weg toch hebt gekregen, of zult krijgen.