Hallo mede turbine bouwers

Hallo Allemaal.

Ik ben op zoek naar een carbon profiel 20x20mm en een wanddikte van 1mm.
Weet iemand wat het verschil is in gewicht tov aluminium.
Een koker 20x20x1.5 van 50cm lang van alu , weegt 150 gram
Hoeveel weegt het carbon?

Mischien dat iemand me hier mee kan helpen.

groet,

Martin.
 
Hoi Martin.

Ziet erg weer erg mooi uit allemaal!!! Zo te zien heb je er een aardige vaart in. Dat gaat bij mij even een beetje anders. Ik heb vanavond net de behuizing van de nieuwe NGV voor de axiale motor verknoeid. Voor vandaag eerst maar even weer stoppen en morgen opnieuw proberen.

Ik kan zo snel niet een vierkant profiel vinden van carbon, maar een hele grote leverancier (R&G) van carbon produkten zit in Duitsland. Ze hebben ook een online shop en een hele mooie katalogus, ik denk dat het daar wel het een ender in staat. De internet site is te vinden op:
R&G Online - , Epoxid, Carbon, Epoxyd

Groeten, Jos
 
Ziet er schitterend uit !!
Maar een paar plaatjes terug zie ik toch gegoten turbinewieltjes, niet ? Wat is er met de zelf gemaakte turbinewieltjes uit inconel plaat gebeurd ? Presteerden die toch niet naar behoren ?
 
Ziet er schitterend uit !!
Maar een paar plaatjes terug zie ik toch gegoten turbinewieltjes, niet ? Wat is er met de zelf gemaakte turbinewieltjes uit inconel plaat gebeurd ? Presteerden die toch niet naar behoren ?

Jahoor ,die presteren nog steeds prima ,en zitten nog steeds in de motoren.
Alleen de freepowers zijn voorzien van gegoten wielen.
De eerste had dit ook al ,maar die was niet goed , bladhoogte te klein.
Nu heeft een fabriekant special voor mij echte freepower wielen gemaakt van zeer goede kwaliteit.
Zeg maar een bedankje voor de vele hulp.
Dus ik hoop dat ze goed gaan draaien .
De turbine wielen kunnen 200.000 tpm aan ,dus als er iets in de aandrijving breekt ,dan zit ik safe,want het turbine wiel komt niet over de 130.000, dan is de motor al uit.
 
Hahahaha,

Die Cat is zowat klaar, ik moet de neuspoot nog draaien en frezen en de ontvanger erin en de handel afstellen en dan kan ik de turbine laten draaien en ook afstellen en gaan maidenen, dus mooi optijd voor het vliegseizoen.


Gr Japioooooooooo
 
Hahahaha,

Die Cat is zowat klaar, ik moet de neuspoot nog draaien en frezen en de ontvanger erin en de handel afstellen en dan kan ik de turbine laten draaien en ook afstellen en gaan maidenen, dus mooi optijd voor het vliegseizoen.


Gr Japioooooooooo

Ahh zo, nou succes ermee ,we zien hem wel een keer.

groetjes,

Martin.
 
vandaag de steun plaat voor de motoren gefreesd en gekotterd.
Alleen het lagergat voor het middentandwiel moet er nog in gekotterd worden.

we zijn eindelijk onderweg.
 
Laatst bewerkt:
met een motor steun halverwege de gasgenerator.
Aan de motor word een plaat gelast,en die zit weer vast aan de motor steun.
De achterplaat die je ziet met de tandwielen ,daar word een sleuf in gezaagd ,en dan worden de astunnel geklemd door een bout die de plaat aandrukt rond de astunnel.
Dit systeem is heel handig ,licht ,en vooral stevig ,motor kan geen kant op.
 
Back
Top