Hallo mede turbine bouwers

Nou, het is een tijdje geleden ,maar als het goed is gaan jullie nog deze week het eindresultaat zien van de splinternieuwe Twin turbine puller Frema's Toy.

Ondanks de vele problemen met de aandrijflijn ,is het toch gelukt om de puller voor Made 19 juni a.s af te krijgen.

Er moest ,helaas een grotere brandstof tank op ,omdat er helaas niet bijgetankt mag worden .

Ook is er een optie om zonder koppeling te gaan rijden ,maar dit moet nog verder uitgetest worden .

De puller is te gast in Dulmen in Duitsland om een paar proefruns te maken dit weekend.

mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Heee Martin,

wij durfden je al niet te storen omdat als het stil is rond Martin dan is ie in z`n schuurtje druk bezig om de pullers optimaal te krijgen.

Wij wachten dus steeds maar rustig af ;-)

Maar goed te horen dat je nu echt in de eindfase bent en je alle andere pullers het nakijken kan geven.

Succes met het verder knutselen en de toekomstje wedstrijd.

Grt,
Berto.

en dit is em dan , net in elkaar ,dus nog niet gelopen.
zal spannend worden.
P10101344.jpg

P10101352.jpg

Wow ! Frema's toy ziet er echt wel heftig uit :-) Krijgt ie het niet alleen werkend, ziet het er nog prima uit ook.
Zit het er misschien in dat we hem op pampa eens in levende lijve kunnen bewonderen en misschien zelfs eens horen draaien ?

In elk geval success gewenst. Hopelijk mag hij zich vaak op het erepodium laten zien!

Ik moet jullie helaas mededelen dat ik niet op Pampa zal zijn dit jaar.

De reden is een wedstrijd ,plus demo ,die wij rijden .
Als het weer mee zit ,want als het weer daar zondags tegen zit ,dan rijden we niet ,maar dan moet het wel heel slecht zijn hoor.

dit jaar probeer ik zoveel mogelijk micropulling te doen ,want dat is toch mijn vereniging ,en die heb ik al een paar keer te leur moeten stellen als ik naar jetmeetings ging.
Dus dat word toch een beetje minder.

Mvg,

Martin.

Vorig jaar naar Martin geweest in Nijmegen tijdens de modelbouwdagen.

Nou da`s toch best indrukwekkend dat micropulling :yes:

ha martin

hij ziet er prachtig uit
ik zal je hoop ik 19 juni in made wel zien eens kijken wat hij dan zal doen

praten we daar wel verder

groet niels

Gisteren naar Dülmen Geweest ,omdaar met de RCTP een gezamelijk wedstrijd te rijden.

De Frema's Toy kwam aan de start in de 3.5kg klasse.
Eerst wou het natuurlijk weer niet ,zo als gewoonlijk,maar naar een paar veranderingen ,bleven nu wel alle twee de motoren draaien , en werd ook ook nog eens de langste afstand gereden .
Met een mooi wheely reed de twin nogmaals een fp in de finale.

Gelukkig ,want nu weet ik tenminste wat ik moet doen ,en wat er veranderd moet worden.
Op naar Made.

YES

Mart, door dit resultaat geef je 'ze' letterlijk allemaal het nakijken.

De aanhouder wint letterlijk, blijkt maar weer :wink:

Moet toch een gaatje zien te vinden om de nieuwste krachtpatser van je aan het werk te zien.

We hadden het er al over gehad, dat ding heeft een POWERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Hoop voor mijn vakantie nog effe bij je te buurten, de Mart 44er schiet lekker op de 'je weet wel' is klaar en perfect gelukt, past als een glissie zoals ze hier zeggen. alleen ben ik nog niet tevreden over de astunnel, ben inmiddels aan de 6e bezig maar het moet gewoon perfect zijn, na ons laatste belletje zit de vaart er weer in en moet nu maar eens afgerond worden.

Ger.

Mart, door dit resultaat geef je 'ze' letterlijk allemaal het nakijken.

De aanhouder wint letterlijk, blijkt maar weer :wink:

Moet toch een gaatje zien te vinden om de nieuwste krachtpatser van je aan het werk te zien.

We hadden het er al over gehad, dat ding heeft een POWERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.

Hoop voor mijn vakantie nog effe bij je te buurten, de Mart 44er schiet lekker op de 'je weet wel' is klaar en perfect gelukt, past als een glissie zoals ze hier zeggen. alleen ben ik nog niet tevreden over de astunnel, ben inmiddels aan de 6e bezig maar het moet gewoon perfect zijn, na ons laatste belletje zit de vaart er weer in en moet nu maar eens afgerond worden.

Ger.

Dank je Ger.
Lekker bouwen , en dan zien we wel.

Trouwens op rcu gezien ? weer een evo jet naar de haaien.
schoepen uit het turbine wiel.
Worden veel te warm die motoren.

Tja, iedereen zegt wel hoge temp is vermogen maar ik ben toch blij dat mijn 66er nu mooi op 636 egt draait bij 118k en 8kg :)

Tja, iedereen zegt wel hoge temp is vermogen maar ik ben toch blij dat mijn 66er nu mooi op 636 egt draait bij 118k en 8kg :)

Tuurlijk is temp vermogen, maar die temp moet wel in je VK zitten en niet net voor de NGV, want dan is het rendement nog steeds slecht door de onvolledige verbr.

Ger.

Back