Hallo mede turbine bouwers

machtig

@Martin.

Ik ben echt sprakeloos, schitterend allemaal, hier ga je geschiedenis mee schrijven.
Wat maak je het allemaal mooi en bovenal functioneel met die twee krachtpatsertjes.

Groet Ger.

eerste foto van de nieuwe jetcat p20 , een plaatje is het niet?
Db85916.jpg

Ai, da`s wel een mooi stukje techniek.

Zie de kleine jets al helemaal voorbij scheuren ;-)

Vrees alleen dat prijs wat hoger ligt dan een standaard maatje??

als het allemaal een beetje mee zit gaat volgende week de vlam in de twee turbines.
Ik weet nog niet hoe ik het allemaal ga doen maar dat zie ik dan wel .
Het mooie is dat ie nog steeds onder de 3kg zit ,en echt veel komt er niet meer bij.
Eens kijken of de flow breaker ook hier z,n diensten gaat bewijzen.
Hij zou bij elkaar niet meer dan 500 gram rest druk moeten hebben op deze manier.

ben benieuwd of het in 1 keer goed gaat ,ben ik mooi klaar voor 5 april.

Groetjes,

Martin.

Nou ken ik Martin een heel klein beetje dus denk dat dat wel in 1 keer goed gaat :yes:

Alvast succes met het opstarten van deze 2 kleine krachtmonstertjes Martin :thumbsup:

Hallo allemaal.

gisteren en vandaag met de puller bezig geweest,en met name het starten en samen lopen van de motoren.

Na een paar kleine probleempjes opgelost te hebben ,ging het als een speer.

Het mooie is dat ,als de eerste start en loopt , dat dan automatisch de tweede mee gezogen word en ook gaat draaien.
zo heeft de tweede maar een toefje gas nodig en een beetje extra lucht,en dan draait ie.
Het moeilijke op het ogenblik is het calibreren van alle smeer leidingen.
Hier reageren de fadecs enorm op.
De laatste run was perfect en was er een verschil van 3000 toeren ,dus op het hoge toerental bijna niks.
Ze pakken alle twee tegelijk op.

de foto's.

Let wel ,de uitlaat is maar 0.1mm dik rvs ,dus kun je zien dat de temp bijzonder laag is van de motoren.

Fimpje komt nog.

De bedrading en de fadecs ,brandstof tanks heb ik er gewoon naast liggen en staan.
Ik kan ,als de motoren zonder probleem starten ,rustig kijken waar ik alles ga bouwen.

Mvg,

Martin.

Laatst bewerkt:
Goed te horen dat beide motoren goed lopen Martin, maar wij hadden niets anders van je verwacht ;-)

Succes met de verdere aanpassingen/inbouw.

Bedankt Berto.
Ook jij succes met de jet.

Het is mischien al opgevallen dat de ene motor meer verkleurd is dan de andere.
wel nu , de ene is nog de oude versie ,aan de buitenkant dan ,dus die is iets meer gebruikt.
De motoren lopen allebei onder de 600 graden op full power.
En reken maar dat ik hem op z,n mieter heb gegeven , want toen ik stopte zaten de banden aan de houten plaat vast gebrand .

Gaaaaaaaf man dus het is vandaag toch gelukt om die 2 kleintjes te laten draaien, ik had niet anders verwacht met jou ervaring, laat Ger is opschieten met dat filmpie ik wil dat geluid graag eens horen.

G Japioooooooooo

Ja ,het is prachtig zo Martin, maar dat had ik al gezegt op ander medium.ga zo door , gaat goed komen met ek weet het bijna wel zeker.
toppy topy toppy, groeten Reneeeee.

Het kan niet anders dan dat die puller hoge ogen gaat gooien op wedstrijden, en in elk geval veel ogen naar zich toe zal trekken !!

Prachtig staaltje techniek !

het gaat goooooooooed

Gefeli Mart, alleen maar hele kleine afstellingkjes zoals die smeer debiet naar de beide motorekes afregelen, nog wat lageduur testen en de werkelijke vermogensafgifte meten, ben zeeeeeeer benieuwd wat die doet, zou zomaar op de 16 KW asvermogen kunnen zitten.
Alleen 1 groot minpunt.........................................ik kon er geen getuige van zijn.
Binnenkort afspreken, bel je wel.

Ger (kleine).

16kw lijkt me wel erg veel, martin schatte 4kw per motor en dat is ook al 8kw samen, ongeveer 100cc benzine vervanger :) Kan je nagaan dat er later misschien nog 2 bij komen....... 200cc bezine vermogen op zo'n klein ding! Je moet het vermogen ook kwijt kunnen ;)

Martin moet toch eens nadenken over het verkopen van kleine turbo props ;)

nee 16kw niet hoor ,ik schat zelf een kleine 8pk totaal.

Maar vandaag ook weer proefgedraaid, en de motoren naar 200k laten gaan.
Ik heb dit toch vrij lang gedaan ,en dan ga je toch zien dat het nog niet goed is.
vandaag klapte een freepower lager kapot onder vol vermogen .
Geen schade ,maar probeer dat lager maar eens van de as te krijgen.
De kogels waren door de wrijving kompleet gesmolten .
Het was een rammelaar geworden.

Wat nu zullen jullie denken ,nou er zijn al andere lagers besteld en ook is het concept al veranderd .
Er zal nu een andere koel systeem gebruikt worden ,en ook smeer systeem.

Back