hallo, ben nieuw op het forum en wil beginnen met modelbouw.

• Topicstarter Topicstarter jvdw
  • Startdatum Startdatum
J

jvdw

Guest
hallo,
eerst wat info over mij,
ik ben jasper ben bijna 13 jaar en wil graag beginnen met de modelbouw.
en dan vooral met de auto's.
ik woon in wedde dat licht in de provincie Groningen.
ik heb al wat rond gekeken en omdat ik niet een heel groot buget heb kan ik kiezen tussen deze twee auto's, en welke zou het beste zijn volgens jullie? hier kan ik tussen kiezen:
rc Caster ZX1 of
Nitro blaster benzine 4WD buggy
alvast bedankt.
grtn jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar haal je die dan vandaan? Via internet? Ik zou dat als beginner niet doen. Koop hem bij een winkel, dan krijg je support en vakkundig advies mee.
Als het kan spaar dan door voor wat betere auto's

M.v.g. Mark

Ik zou een jaartje wachten, mogelijk 2, ben op mijn 14e begonnen, dus veel te vroeg, en nu, ik ben bijna 15, maar betalen van de hobby blijft altijd een probleem, helemaal met de nitro autos, deze lijken af en toe wel op geld te rijden..

Heb het dus nu over die nitro blaster, rijdt erg leuk, maar na de aanschafd komt er nog een startpakket bij van 40 euro, een beetje nitro, al gaus 10 euro per 1 liter(wel goedkoper als je 5 liter koopt!) je rijdt als beginner een keer wat aandrijfkogels stuk omdat je een stoeprandje meeneemt.. kortom.. wacht gewoon even een paar jaartjes, totdat je een krantenwijk oid heb, dan is het te betalen..

Hallo,
Weet iemand aan welke afstel schroef ik moet draaien om mijn auto stil te laten lopen als hij stationair draait?
Als hij nu stationair draait loopt hij vooruit?

GR thomas

Heb je de stickies al eens gelezen bovenaan de vorige pagina?...

Hallo,
Weet iemand aan welke afstel schroef ik moet draaien om mijn auto stil te laten lopen als hij stationair draait?
Als hij nu stationair draait loopt hij vooruit?

Leuk dat je er mee bezig bent, maar in plaats van in elk topic te gaan vragen over afstel problemen kan je ook de sticky's GOED doorlezen want daar staan deze vragen allemaal in.
Onder puntje A2 van het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto

Laatst bewerkt door een moderator:
Caster Racing ZX1, krijgt van mij een stem. Het is een erg kwalitatief goede auto, die je voor het betere racen kan gebruiken. Maar als je hem nieuw koopt is hij miss wel te duur voor iemand die bijna 13 is? Of is hij 2e hands? Als beginner zou ik, wat er al eerder gezegd werd, een auto bij de modelbouwzaak kopen. Geven ze bij de aankoop ook nog eens deskundig advies en kunnen je hen van alles vragen bij de aankoop van je auto.

succes

geen van beide, Start met elektro.
In het begin lijkt het heel leuk dat lawaai en rook enzo, maar als je de boel eenmaal moet gaan afstellen is het opeens heel anders.
zelfs als je hem hebt laten afstellen kan je nog problemen krijgen met starten.

Nitro vind ik zelf ook heel leuk, ik had ook een nitro auto op mijn 13e en die is ook snel verkocht.
Er kwam meer bij kijken dan dat ik dacht:
-afstellen (om je motor goed te gebruiken moet je je motor afstellen naar het weer)
-telkens nitro kopen (dit was het ergst)
-schoonmaken (vet van de brandstof kan voor een rotzooi zorgen)
-schade (de schade die je kan maken aan je 1e rc zal altijd veel zijn, maar bij een nitro is dat extra veel. Je auto kan sneller en heeft meer massa, de perfecte combo voor een mooie duure 1e crash)

dit is niet om je het volledig af te raden, maar dit is mijn 1e nitro rc ervaring.
ik reed toen met een MT2 rtr.
ik rij nu electro wat veel goedkoper was uiteindelijk.

Gr: amateur

Tja.....
Als beginneling in de brandstof is geen probleem, mits je weet wat je doet.
MAAR, wil je zeker weten een geode start maken, voeg je bij een club, of zorg dat je SAMEN kan rijdne met een die alles al wel weet, en dan echt alles, zeker qua afstellen en inlopen van de nitro motor.

Heb je dat niet, dan zou de keus van electro, een betere keuze zijn...
Zeker omdat nu met de huidige techniek, de kracht niet meer onderdoet, en soms zelfs boven de kracht uit komt van brandstof...

geen van beide, Start met elektro.
In het begin lijkt het heel leuk dat lawaai en rook enzo, maar als je de boel eenmaal moet gaan afstellen is het opeens heel anders.
zelfs als je hem hebt laten afstellen kan je nog problemen krijgen met starten.

Nitro vind ik zelf ook heel leuk, ik had ook een nitro auto op mijn 13e en die is ook snel verkocht.
Er kwam meer bij kijken dan dat ik dacht:
-afstellen (om je motor goed te gebruiken moet je je motor afstellen naar het weer)
-telkens nitro kopen (dit was het ergst)
-schoonmaken (vet van de brandstof kan voor een rotzooi zorgen)
-schade (de schade die je kan maken aan je 1e rc zal altijd veel zijn, maar bij een nitro is dat extra veel. Je auto kan sneller en heeft meer massa, de perfecte combo voor een mooie duure 1e crash)

dit is niet om je het volledig af te raden, maar dit is mijn 1e nitro rc ervaring.
ik reed toen met een MT2 rtr.
ik rij nu electro wat veel goedkoper was uiteindelijk.

Gr: amateur

Ook als je met electro begint, zal je ,als je daarna op nitro overstapt, moeten leren afstellen. Wat wel een voordeel is, is dat je al wat meer weet van het RC gebeuren en RC auto´s in het algemeen. En als je electro rijd zal je ook vast wel wat oppikken van de nitro kant van de hobby. Ik keek toen ik vroeger nog alleen electro reed ook regelmatig bij de nitro gedeelte. Maargoed als je alle stickys goed doorleest en voorzichtig, naja in ieder geval met zorg te werk gaat, zal het wel lukken. De enige grote voordeel met electro beginnen is dat je al weet hoe je zo´n auto moet besturen.

allemaal heel erg bedankt voor het antwoord.
ik zal er nog even goed over na denken voor ik wat aanschaf.
met vriendelijke groeten jasper

je hoeft je motor helemaal niet op het weer af te stellen altans ik niet ik heb een hpi rs 4 rtr 3 evo en heb er geen problemen mee als je nog een auto zoekt jasper ik heb hem te koop staan.
als je geïntereseerd bent er in moet je je mail maar geven dan kan ik je foto's laten zien het is een nitro auto dus op brandstof.
met vriendelijke groetjes Joël

Ik had het niet beter kunnen zeggen, Niels :roll:. Weer zo'n type dat denkt er alles van af te weten, ook al stelt de meerderheid van de modelbouwers de motor af naargelang het weer.

Ik wil ook z'n motor hebben waar haal je die ;) Doe trouwens ook maar nie meteen alle charmes weg van t nitro rijden. Over het afstellen zo als ik het bekijk: In de zomer wanneer het lekker warm is is lucht ijl en heb je minder brandstof nodig voor een goede verbranding. Ga je rijden met deze afstelling wanneer de luchtvochtigheid hoger is, meer lucht dus betere verbranding heb je al snel kans dat ie te arm gaat lopen en dus HEET wordt. Als ik het mis heb hoor ik ook graag :)

heeft u het nou over mij?
voor ik het verkeerd begrijp.
grtn jasper
Ik had het niet beter kunnen zeggen, Niels :roll:. Weer zo'n type dat denkt er alles van af te weten, ook al stelt de meerderheid van de modelbouwers de motor af naargelang het weer.

je hoeft je motor helemaal niet op het weer af te stellen altans ik niet ik heb een hpi rs 4 rtr 3 evo en heb er geen problemen mee als je nog een auto zoekt jasper ik heb hem te koop staan.
als je geïntereseerd bent er in moet je je mail maar geven dan kan ik je foto's laten zien het is een nitro auto dus op brandstof.
met vriendelijke groetjes Joël

heeft u het nou over mij?
voor ik het verkeerd begrijp.
grtn jasper

Nee joh. Over de bovenste quote gaat het hierom..

ik heb al een auto gekregen van mijn moeder en haar vriend.
het is een smartech buggy 4.5 cc schaal 1/8.
ik weet dat het dan volgens sommigen geen goed merk is maar ik ben er blij mee.
en voor een eerste nitro auto vind ik het voldoende.
mvg jasper.

Voor alles is een argument, als je maar denkt.

want: hogere luchtvochtigheid houd dus in, koudere lucht, koudere lucht betekend meer koeling, dus niet HEET, maar het gaat erom, hoeveel olie er is in de motor zelf..

Back