hacchette U96 scale 1:48

Die worden eigenlijk voor Olive Carving gebruikt. Iets oosters is dat. Men maakt dan hele kleine figuurtjes uit pitten of kleine stukjes olijfhout. Ik heb 3 weken geleden freesjes bij de chinees besteld en om het kopje van de frees te zien moet je dat vergrootglas gebruiken. De kleinste maat (1,2 mm) getest op Balsa en ik moet zeggen, met een vaste hand kan je zo in hout hele kleine ornamentjes frezen. Je hebt ook een beitelsetje voor dit soort werk.
HTB1n5SLah2rK1RkSnhJq6ykdpXaG.jpg HTB17fuHacfrK1RjSszcq6xGGFXaJ.jpg Naamloos-2.jpg

Die worden eigenlijk voor Olive Carving gebruikt. Iets oosters is dat. Men maakt dan hele kleine figuurtjes uit pitten of kleine stukjes olijfhout. Ik heb 3 weken geleden freesjes bij de chinees besteld en om het kopje van de frees te zien moet je dat vergrootglas gebruiken. De kleinste maat (1,2 mm) getest op Balsa en ik moet zeggen, met een vaste hand kan je zo in hout hele kleine ornamentjes frezen. Je hebt ook een beitelsetje voor dit soort werk.
Bekijk bijlage 334302 Bekijk bijlage 334304 Bekijk bijlage 334305

Hoi Stephan vraag dat dit setje en fijne freesje waar heb die gekocht ?

Aliexpress Dit zijn allemaal kleine winkeltjes die aangesloten zijn op dat platvorm. Dus zoeken naar de laagste prijs en verzendkosten en naar de recessies over de winkel kijken. Of dat het geen prullen zijn die hij verkoopt en of dat hij snel levert.
Zo'n freessetje heb je al voor 2 euro en dat etui met klein bankschroefje en beitelset kost ongeveer 18 euro. Als je iets besteld bij een winkel moet je zorgen dat je niet de 20 euro passeert. Je kan dan een naheffing krijgen van de douane. Let op bij dezelfde zending. Je kan voor meer geld bestellen maar dat wordt over meerdere zendingen verdeeld. Je ziet dat aan je winkelwagen. Op de site staat ook een heleboel uitleg. Zoek maar eens in de zoekbalk naar Olive Carving. Of ship Modeling.

Binnen Europa heb je inderdaad geen douane-toeslag. Bij China-bestellingen wel. Als de douane ziet dat je regelmatig besteld heb je ook eerder kans dat je toeslag moet betalen (helaas).
Mijn zus heeft als hobby kopen bij ali en daar komt zowat iedere dag wel een bestelling binnen. Ze heeft het 1 keer gehad in 5 jaar tijd. Er komt nu zoveel het land in dat ze volgens mij niet meer kunnen bijhouden hoeveel je besteld. Ze houden alleen het bedrag in de gaten.

Laatst bewerkt:
er komt zoveel het land binnen dat alles blijft liggen ja
19 pakketjes liggen bij de douane en de prijzen verschillen van 1.25 euro tot 15 euro
zolang je niet boven de 22 euro komt MET verzending er bij moet je geen kosten betalen
ik had een pakketje van 21 euro en er kwam 1.50 verzend kosten bij wel daar mocht ik netjes 30 euro op bij betalen
dan ook weer gehad dat iets 32 euro koste en het zo door kwam
zal zijn hoe die dat controleert geslapen heeft denk ik
met ali op passen want je hebt aliexpress en alibaba en dat zijn twee verschillende zaken

da was het zowat

20190926_185356_HDR-1.jpg

dit wordt dus de werk opstelling , ik heb de kabel verlengd met een usb 3 kabel voor meer ruimte

de bankschroef zit vast op een stukje hout wat weer aan de tafel vast geklemd worden.

de houder van de microscoop het ik omgedraaid voor meer ruimte boven het werkstuk, nadeel hij valt om door top zwaar is opgelost door een gewicht er op te zetten

Back