Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo had ik het ook begrepen hoor Walterhet was ook bedoeld als compliment en niet sarcastisch.![]()
Dank je Peter, en inderdaad met zo'n want heb je gelijk al een heel ander gezicht op het scheepjeDat zijn mooie vorderingen, Koos. Voor het oog gaat het hard, want een want toont gelijk imposant. Gr. Peter
Tja Fred, uiteindelijk komen er zo'n 2800 mastworpjes in te zitten, nu nog maar een dikke 400....Happfffff en ik dacht dat ik er al veel geknoopt had. Mooi schip aan het worden
Tis inderdaad al een imposante vertoning zo Boris, dank jeBegint nu toch zo langzamerhand een aardig imposante vertoning te worden!
Ach, een leuke bezigheid zo als je met pensioen, en veel aan huis gekluisterd bent...........Nou nou Koos je gaat hard! Maar je schets ook het aantal uren wat je er aan spendeert.
Tis net een dagtaak hè. Wordt erg imposant inderdaad!
Het is inderdaad een joekel an het worden Peter, één meter vijfentwintig tussen kop en kont, en volledig getuigd dus alle zeiltjes komen erop.Wat een joekel. Heb je al een plekje gereserveerd voor d’r? Dit zet je niet even op de mantel, thans niet een doorsnee mantel.Prachtig werk Koos, nog even doorknopen. Gaat ze nog uitgevoerd worden onder zeil?
Dank je Peter, ik doe mijn best zoals je zietVerdikkeme Koos, je maakt hier een hele mooie schuit hoor![]()
En dat is het inderdaad een imposant schuitje Heinrich….. zo met steeds meer tuigage word het inderdaad al watNee kijk - al moet ik dit nouw van een Ingelsman zeg: "Een zeer imposante schip, Koos!"![]()
De zeilen zitten zo standaard bij het pakket Peter, maar ze verdienen nog wel wat aandacht en dan met name het lijk dat zit er maar losjes in.Mooie zeilen heb je daar Koos, en verder sluit ik me helemaal bij Heinrich aan![]()
Dank je PeterMooi, Koos! En slim om nu al dit soort zeilen aan te brengen. Scheelt laten een hoop gepriegel met lange pincetten om er toch nog bij te kunnen komen. En het geeft gelijk een andere kijk op je model. Gr. Peter
Klopt dat ga ik dan ook zo doen Piet, muv de luiken zoals hierboven vermeldIk ben het met Peter eens dat het inderdaad verstandig is om eerst de stagzeilen te zetten, dus dat doe je wel goed
En alhoewel DeA. het niet altijd helemaal correct doet, zou ik gewoon de beschrijving volgen, want anders zie je straks door de bomen het bos niet meer....
Okee, dat gaat dan niet helemaal goed hier, maar ik laat het nu zo want om dit weer te wijzigen is niet zo heel makkelijkSlechts een kleinigheidje Koos, wat betreft de neerhaler, die moet eigenlijk niet door de ringen lopen net als de stag of leider.
Aha, en er is al zo weinig ruimte............DeA. zet zo te zien alleen de val, wat geen probleem is, want als je alle belijning historisch correct moet gaan aanbrengen, dan kom je waarschijnlijk ruimte te kort op je model.
Dank je voor het compliment Piet, en inderdaad zit deze stag of leider ook weer door de ringen, deze was nl al geplaatst voordat ik je eerdere post las.Koos, ze hangen er netjes bij, daar valt niets aan op te merken. Ik lees en zie in je update dat je ook weer een leider (stag) door de ringen hebt gehaald, maar indien het zeil aan een vaste stag hangt, in dit geval de grootstengenstag (loze) dan moet je daar dus geen extra stag meer aan zetten omdat die dan geen dienst doet en dus nutteloos is. Staat dit zo in de beschrijving van DeA.? want dat zou toch wel een tikkie vreemd zijn...
![]()