pietsan
Forum veteraan
De foto die je laat zien hierboven (post 640) daar word het zeil aangeslagen aan de vaste stag (loze grootstengenstag) en dat is juist en niet wat ik bedoel. Ik bedoel het blanke touw wat je ook door de ringen haalt met als tekst boven de foto; de stag en de neerhaler lopen via het doodshoofdblok aan de fokkemast en door de mast naar beneden. Uit de tekst begreep ik dat je ook de blanke lijn een stag noemt. Op jou foto ziet dat er zo uit,
Er lopen blanke touwen langs de stag en door het doodshoofd naar het belegpunt, deze touwen zijn lijnen van het lopend want en die gaan nooit door een doodshoofd blok evenals de de loze stag,
Maar goed, dit gezegd en geschreven te hebben zal ik me verder niet met je verslag bemoeien, want het is waarschijnlijk al verwarrend genoeg zonder dat ik dat doe en dat is zeker niet mijn bedoeling. Tenslotte ziet het hele plaatje er fantastisch uit en daar gaat het om...
Er lopen blanke touwen langs de stag en door het doodshoofd naar het belegpunt, deze touwen zijn lijnen van het lopend want en die gaan nooit door een doodshoofd blok evenals de de loze stag,
Maar goed, dit gezegd en geschreven te hebben zal ik me verder niet met je verslag bemoeien, want het is waarschijnlijk al verwarrend genoeg zonder dat ik dat doe en dat is zeker niet mijn bedoeling. Tenslotte ziet het hele plaatje er fantastisch uit en daar gaat het om...