H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Dank je Robert, is dezelfde als mijn "versleten" exemplaar.
Ik schrik van de prijs, had er bijna een in Barneveld besteld (dezelfde) kan er nu 3 bestellen voor dezefde prijs bij Conrad:confused:

Lijkt me niet helemaal te kloppen bij de kombuis. Je kan niet kiezen welk type je wilt en het lijkt me sterk dat die met loep net zoveel kost als die zonder loep.

Ben nu bezig met het maken van de grote mast, de lengte van de mast is gemaakt zoals de maatvoering op de tekening.
Ik heb diverse foto's bekeken maar het het idee dat de mast wat te laag is, het lijkt op de foto dat de masten tot de mars even hoog is maar de grote mars zit ongeveer 1 cm hoger.

heeft iemand idee wat het ongeveer moet zijn?

zelf heb ik het idee dat het op de onderste foto er beter uitziet qua hoogte.

IMG_1293.JPG

IMG_1292.JPG

Robert,
Ik kan je een paar maten geven van mijn Victory, schaal 1:84. Met een beetje rekenen kom je dan wel tot voor jouw bruikbare maten.
Afstand onderkant kiel tot bovenkant dek: 17 cm
Afstand bovenkant dek tot grote mars: 25 cm
Afstand bovenkant dek tot fokkemars: 22 cm.
Hopelijk kom je hiermee verder.
Jan Zwart.

Ik denk dat je aardig in de buurt zit met de eerste foto Robert.
2e foto lijkt mij dat het platform te hoog zit.
Als je daar nog het 2e gedeelte van de mast bij op telt , lijkt het wel of hij de wolkjes wilt aanraken en word de verhouding scheef.

Ik denk dat je met de bovenste foto redelijk goed zit, maar een fraktie omlaag, het is schaal 1:200!! hoor Robert.
Het hoogte verschil tussen de beide marsen is gering.
Op foto's van het echte schip zie jet natuurlijk ook nooit echt goed omdat je nit op gelijke hoogte met de marsen kunt fotograferen.

Hier een foto van de Victory zoals ze was in 1900.

Victory-1900.jpg

Ik heb ook nog even en foto van een tekening uit het boek van Longridge (Anatomy of Nelson's Ships)

P1010386S3tjn.jpg

Ik ga er tussenin zitten de eerste was een een halve cm te laag en de onderste te hoog.

het verschil in hoogte is dan ongeveer 1,2 cm.

Hahahaha, jazeker wel, maar verstand ervan nee.:confused:
Heb zitten proberen middels knippen, plakken, copiëren om een Engelse White Ensign boven de foto van Caldwell te krijgen, (vindt Hans leuk!!)

(zijn allemaal maar grapjes hoor;))

Hahahaha, jazeker wel, maar verstand ervan nee.:confused:
Heb zitten proberen middels knippen, plakken, copiëren om een Engelse White Ensign boven de foto van Caldwell te krijgen, (vindt Hans leuk!!)

(zijn allemaal maar grapjes hoor;))

Kan Diederik wel (Psst Diederik - als je dit gaat doen, stiekem die Engelse vlag op zijn kop zetten :D)

Back