H.M.S. Victory (Mantua Model) schaal 1:200

Het is toch wel weer jammer dat de KIT makers een fijne misser hebben gemaakt met het uitlaseren van de verschansing.:(:(

20131220_171258.jpg

De bovenste is nu op maat gemaakt de onderste is het origineel.

20131220_170547-1.jpg

20131220_170531-1.jpg

20131220_170536-1.jpg

Zo blijf je wel lekker bezig. :rolleyes::rolleyes:

Verbazend dat soort fouten die je nu veel werk kosten, kopiëren en spiegelen kan toch niet zo moeilijk zijn voor een fabrikant

Andy

Als je de poorten op één lijn legt, kun je het dan eventueel oplossen door er voor of achteren een dun strookje af te halen of toe te voegen? Met andere woorden: liggen de poorten wél 'in lijn'?

Als je de poorten op één lijn legt, kun je het dan eventueel oplossen door er voor of achteren een dun strookje af te halen of toe te voegen? Met andere woorden: liggen de poorten wél 'in lijn'?

De poorten liggen ook niet op 1 lijn het moest op 2 plekken worden ingekort zodat het geheel weer een beetje acceptabel in elkaar past.

IMG_20131220_210441.jpg

Vandaag het eerste stukje van de verschansing geschilderd het is een heel gepriegel maar het is te doen die kleine lijntjes inkleuren.

Had de tip gekregen om Vallejo verf te gebruiken en dit werkt zeer goed.

20131221_185049.jpg

Volgens de beschrijving wordt de onderzijde van het schip met koperen plaatjes dicht gemaakt.
Dit zit niet in de KIT en wil de onderzijde met 3 mm fineer dichtmaken.
Mijn vraag is zou ik het fineer in 1 strook van 3 mm aanbrengen of in meerdere kortere stukken in de lengte, met een verspringend patroon.

Laatst bewerkt:
Volgens de beschrijving wordt de onderzijde van het schip met koperen plaatjes dicht gemaakt.
Dit zit niet in de KIT en wil de onderzijde met 3 mm fineer dichtmaken.
Mijn vraag is zou ik het fineer in 1 strook van 3 mm aanbrengen of in meerdere kortere stukken in de lengte, met een verspringend patroon.

Je zou ze uit 1 strook kunnen maken en het kopse patroon er met een mesje insnijden.

Origineel zouden het koperen platen moeten zijn, maar of dat kan in schaal 1:200:confused:
Ik denk dat ik met Erik mee ga (kopse kanten insnijden)
Misschien is daarna het onderwater koper kleurig maken een optie?

De geschutspoorten zijn aan 1 zijde aangebracht, valt niet mee dit allemaal te buigen/bevestigen zonder het af te breken maar met geduld kom je best een heel eind.
Nu merk toch ook wel dat het wat aan de kleine kant is, vooral met schilderen. Maar ja grotere schepen hebben ook weer grotere uitdagingen.

We gaan ons nu maar eens bezig houden met de kerstverplichtingen, iedereen fijne kerstdagen en toch nog een paar foto's

20131224_160344.jpg

20131224_160358.jpg

20131224_160410.jpg

20131224_160504.jpg

Dat vindt ik een goede beslissing Robert.
Omdat je de "nieuwere kleuren hebt toegepast, zou het onderschip ook koper moeten zijn:cool:

Succes

Back