H.M.S. Victory Caldercraft

Door drukte heeft het bouwen de laatste weken op een iets lager pitje gestaan. Gisteren maar weer eens begonnen om de voorste mast gereed te maken. Met papieren stroken moesten ringen om de mast gemaakt worden. Dit was eigenlijk geen doen, omdat door het vele oppakken, enz., de ringen beschadigden.

Heb dus maar een voorraad styreen aangekocht en dat is uiteindelijk de beste oplossing gebleken.

Vandaag de laatste lagen verf opgebracht en na wat aantippen is hij eindelijk gereed.

full

full

Nadat ik de eerste mast dry fit in de romp geplaatst had, kwam moeders de vrouw binnen. Die schrok dus van de totale hoogte :D Deze mast is bijna 70 cm lang en ik moet eerlijk bekennen dat het een flink schip wordt.

Volgende week pannenbier, want dan is de hoofdmast gereed en wordt het hoogste punt bereikt :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat je weer opgeschoten bent. Ziet er perfect uit, ik haal er veel tips (en motivatie) uit je verslag.
Gr. Paul

Heb helaas niet zo veel machines als Sjors en Timber. Is dus ouderwets
handwerk geweest met de vijl.

De masten zijn gereed, nog een paar onderdelen. Die komen later wel
Ik heb Germt beloofd een paar overzichtsfoto's te maken, zodat de grootte van het schip zichtbaar wordt

Ik heb haar vanmiddag gefotografeerd, waarbij het logeerbed van mijn kleinzoon achter het schip staat. Zo worden de afmetingen beter zichtbaar.

full

full

full

full

Heb er even een meetlat naast gehouden. Vanaf de tafel tot aan de top van de hoofdmast meet zij nu 105 cm en is nu 138 cm lang. Mijn vrouw kan er nog niet aan wennen en vraagt zich nu al af waar we haar straks moeten neer zetten. Denk dat ik hem aan mijn jongste dochter geeft. Haar vriend doet namelijk ook aan modelbouw.

Vanavond het hout opruimen en de kamer zodanig in gaan richten dat ik kan starten met het touwwerk. Ben er nog niet gerust op, maar gezien de hoeveelheid zal de ervaring vanzelf wel komen. :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Henk,
Ik mis de railings aan de achterkant van de marsen. Klopt dat?
Kunnen we haar straks in Barneveld bewonderen?
Jan Zwart.

Klopt Jan, die komen er pas later op. Anders zitten ze steeds in de weg met het aanbrengen van de touwen.

Ik kan helaas niet naar Barneveld komen :(

Erg mooi Henk. Maar ook kwetsbaar. Ik zie mezelf er zo een boegspriet afstoten. Heb je tips om dat soort ongelukjes te voorkomen? Of is het een kwestie van gewoon voorzichtig zijn?
Gr. Paul

Back