H.M.S Endeavour Bark 1768

Hij gaat goed Dirk , ziet er erg goed uit. :thumbsup:
Nog ff dan kun je de HMS Victory gaan bestellen ;)

Vandaag de roosters gemaakt.
Ik heb ze bewust oud gemaakt door de latjes niet helemaal haaks op elkaar te zetten en daarna met een laagje Eikenbeits bewerkt en daarna met zwarte wash heel licht ge-drybruhsd.
20210426_214037.jpg
20210426_214029.jpg

Verder even weer alles voor de foto op het dek gezet tot waar ik gebleven ben. Behalve de laatste roosters omdat die nog niet af waren .
20210426_161020.jpg

Bij de volgende update zal ik die er ook bijzetten.

Nou heb ik een probleempje .
Wil ik de kanonnen in elkaar gaan knutselen. Zitten er geen wieltjes in de verpakking:mad:.
Ze moeten van walnoot zijn maar kan geen walnootwieltjes vinden wel zitten er 13 brass wieltjes in de verpakking maar ik heb er 16 nodig
En ik weet niet of die wieltjes ergens anders voor nodig zijn in de loop van de bouw.

Ik heb Artesania maar net een mail gestuurd met de vraag of ze de walnoten wieltjes na kunnen leveren.
Er zijn nog genoeg dingen die ik wel kan doen dus het project ligt iig niet stil..

Mij benieuwen hoelang het gaat duren voor ik ze in huis heb.

Dat zal wel een bezuiniging van Artesania wezen Dirk, bij mij ontbraken de wielen van de rolpaarden ook :oops::oops:

Dat zal wel een bezuiniging van Artesania
Moet toch niet kunnen dacht ik zo.
Nu ben ik toch niet zo'n fan van Artesania door hun gebrekkige beschrijving en slechte foto's
Maar als dat zo is wat jij zegt, koop ik nooit meer 1 ding van hun.
Ik hoop dat ze hun verantwoording nemen en de onderdeeltjes gewoon opsturen.

@Pingu57
Heb jij ze later nog los moeten kopen?
of hebben ze bij jou wel nageleverd..

Wielen voor je rolpaarden zijn wel vrij simpel zelf te maken van een stukje rondhout (t' is maar een ideetje), met een zaagje en een rondhoutje van de juiste maat, gaatje in het midden boren en je hebt een wieltje...

Ik heb al een mail van ze terug.
Die walnoten wieltjes zijn vervangen door de messing wieltjes (dus zelfs luxer). Alleen het staat niet in de onderdelen lijst. Daar staan ze nog als walnoot.
Omdat ik er daar ook 3 van mis sturen ze een zakje met messing wieltjes.

Binnen een uur gewoon geregeld.
Hier wordt ik dus heel blij van.

Back