F
Flying Scotsman
Guest
Lijm je de 2e laag met seconden lijm ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er goed uit Dirk.![]()
prima resultaat![]()
Hele nette romp hoor Dirk![]()
mooie romp![]()
Hey allemaal, toch nog even een update.
De boeken waren nog niet binnen voor de studie dus ik heb nog even wat geknutseld met waaibomen hout.
Bekijk bijlage 424663
Bekijk bijlage 424661 Bekijk bijlage 424662 Bekijk bijlage 424665
De randen erop gelijmd. Met kleine spijkertjes vastgeslagen, lijm laten drogen, spijkertjes er weer uit gehaald en de gaatjes met een beetje houtlijm en schuurstof dicht gemaakt.
Was nog een leuk klusje met het buigen van het hout. Dit moest horizontaal gebogen worden.
Ik heb dit een uur of 4 laten weken in lauw warm water, droog gedept met een theedoek, D4 houtlijm er op zodat de lijm niet opgelost word door het vocht in het hout. In het begin met 2 spijkertjes vastgezet en heel voorzichtig de lat naar me toegetrokken zodat er spanning opkwam en boog. Zo stapje voor stapje met een spijkertje vastgezet tot het eindresultaat bekijkt was. Omdat er naar mijn inzien behoorlijk wat spanning op de latjes stond, dit 24 uur laten drogen voor ik de spijkertjes verwijderd had.
Daarna met notenbeits afgewerkt.
Inmiddels zit de achterplaat er ook op maar nog geen foto van. Zal even kijken kijken of ik 1 dezer dagen tijd heb om foto's te maken.
Oke, dat verklaard een hoop natuurlijk.VOC bijvoorbeeld die waren alleen bezig met winst
Ja, dat klopt. Zo is er enorm veel documentatie en tekeningen van de 7p verloren gegaan door brand in het gebouw waar ze opgeslagen lagenMaar vergeet ook niet dat veel verloren is gegaan in de 2e wereldoorlog.