H.M.S Endeavour Bark 1768

Nou het liep even anders als gedacht, ik had gehoopt een iets grotere update te doen maar omdat er iets tussen kwam is het een kleintje geworden.

Ik zal wat fotootjes van het beslag bijposten dan lijkt het nog wat ;)

Hier heb ik het dek vastgespijkerd en gelijmd en 1 kant van het middelste dek gelamineerd.
Meer heb ik helaas niet kunnen doen vandaag.
Je ziet op de bovenste foto dat de spanten buiten het dek uitsteken(wat ik in mijn vorige post bedoelde). Volgens tekening moeten deze gelijk met het dek komen. Dus ik heb nog wel wat te schuren.
20210115_221300.jpg

20210115_220536.jpg

Zo ziet het beslag er zon beetje uit. Alles van gietijzer.

20210115_220834.jpg
20210115_220842.jpg
20210115_220852.jpg
20210115_220845.jpg

Dirk zit hier verschil in of is dat de foto die het verschil laat zien ?
3069D75D-0B19-4000-AEC2-F4FF90B93F93.jpeg

Bij de rode ring lijkt of er meer ruimte zit dan bij gele

ik zie het al het is de beplanking, sukkel,die ik ben

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt er trouwens een hoog tempo in zitten ;). Maar gaat helemaal goed :thumbsup:

Net dek geworden zo Dirk, alleen mis ik de breeuwnaden of komen die er nog in??
Je zou met een heel fijn potlood de naden nog even kunnen aanzetten dan krijg je mooie subtiele breeuwnaden
Succes,
Gr Koos

Die komen er nog in Koos.
Misschien ga ik vannavod nog even verder en breng ik ze aan. Dan gelijk een laagje matte vernis eroverheen om vlekken te voorkomen.
De volgende stap is het gelijk schuren met het dek van de spanten. Ik heb al wat uitgeprobeerd maar dat gaat vrij snel

20210116_225151.jpg
20210116_225231.jpg
20210116_225213.jpg
Nog even een updateje.
Het is niet zo geworden zoals ik had gehoopt.
Ik ben ook zo slecht met een potlood en altijd al geweest;)
Maar.straks staan er allemaal mooie kunstwerkjes op het dek en dan zal het minder opvallen hoop ik.
Op de 1ste foto bij het voorste dek komt nog een sierlatje. Waarom ik daar spijkertjes heb getekend is mij nog steeds een raadsel:frustie::hammer:

Misschien lukt het met een liniaaltje en een zacht potlood HD ;)

Heb ik ook geprobeerd maar de latjes zitten zo strak op elkaar dat steeds mijn potlood uit het lood schiet en het liniaaltje verschuift. Ik heb het middelste dek 2x opnieuw geschuurd o m de potlood strepen weg te halen. En nu durf ik niet meer te schuren omdat ik dek dat het hout te dun is geworden.
Ik denk dat ik het zo laat.
Ik heb er geen oplossing meer voor omdat ik nu te weinig latjes heb om het dek opnieuw te lamineren.

Bij mijn andere schip was het ook zo en daar zie je bijna niets meer van omdat er genoeg op het dek staat om het een beetje te verdoezelen.

Je zou nog kunnen proberen om met een mesje een heel klein gleufje te snijden en dan met potlood 0,5mm lijntje trekken. Maar misschien hebben de andere mannen een andere oplossing ;)

Ik vind de potlood lijntjes om de breeuwnaden te suggereren eigenlijk wel OK, in het echie liep dat allemaal ook niet kaarsrecht. De spijkergaatjes had je echter beter weggelaten, die zijn erg overheersend aanwezig. Je kan nog proberen om er een vlakgum over te halen zodat het er wat subtieler uit komt te zien.

Back