Graupner's 2,4Ghz HOTT systeem

Ik heb dit ook 1 keer gehad.
Met de MX12, ging toen niet helemaal 100% goed met updaten.
Na opnieuw updaten niet weer voorgekomen. Maar goed jij hebt zo te lezen al diverse keren geupdate.

O ja en daarin zit een NiMh accu

Ja, maar het probleem is ook niet begonnen met updaten. Gewoon, zomaar ineens. Zender was nog nooit een update op uitgevoerd sinds ingebruikname en heeft het altijd probleemloos gedaan.

JA dat had ik al begrepen.
Het lijkt erop dat de schakelaar niet direct de accu uit schakelt maar dit indirect doet.
Ik zelf zou een binnenin kijken hoe een en ander zit.

Weinig aan te zien helaas. Het zal toch wel iets met software (van de schakelaar?) zijn aangezien hij het met een lipo accu wel gewoon doet. Ik ben ook bang dat er niks anders op zit dan de zender naar Jan te sturen.

Ben benieuwd of dat ook bij andere gebruikers met de 12 of de 16 zich gaat voordoen.
Was zelf van plan voor het nieuwe seizoen lipo's erin te gaan gebruiken.

Mvg.Bernard

Nieuwe vraag, op mijn smartbox blijven de data staan als ik mijn 33601 vario module heb aan gesloten. De hoogte sensor blijft wel gewoon werken wat betreft de geluidsingalen, maar de hoogte en maximale hoogte e.d. blojven er maar instaan. Hoe kan ik deze weer op nul krijgen en of resetten?
dzwings Roemenië

Uit en aan zetten :)
Zo werkt het op mijn zender ook, als ik de ontvanger uitzet is de maximale hoogte weer op 0.

verstuurd vanaf mijn Android telefoon

15.01.2014
Neu: Firmware-Upgrader 3.7, Brushless Control updates Neu: SUMO Updates GR-12, GR-16, GR-24, GR-32 Neu: Empfohlenes Update GR-12 Gyro #33576, #33577 Neu: Sicherheitsupdate GR-24 Gyro #33583 Neu: Updates für mz-Sender Neu: Senderupdates mx-/ mc-Sender: Einschaltwarnung: Abschaltung korrigiert, Lehrer-/ Schülerbetrieb bei Deaktivierung geändert, Verbesserungen für Sp.-Modul.

15.01.2014
Neu: Firmware-Upgrader 3.7, Brushless Control updates Neu: SUMO Updates GR-12, GR-16, GR-24, GR-32 Neu: Empfohlenes Update GR-12 Gyro #33576, #33577 Neu: Sicherheitsupdate GR-24 Gyro #33583 Neu: Updates für mz-Sender Neu: Senderupdates mx-/ mc-Sender: Einschaltwarnung: Abschaltung korrigiert, Lehrer-/ Schülerbetrieb bei Deaktivierung geändert, Verbesserungen für Sp.-Modul.

Ik had hem ook al gezien.
Al weer een update, :rolleyes: harstikke leuk natuurlijk.
Alleen om elke keer die 5 ontvangers uit die vliegtuigen te halen.
Ik denk dat ik maar een keertje oversla.

ja precies...bij mij zijn het er 15. Ik zit midden in de vorige update-sessie, de helft heb ik af.
Maar het mooie is natuurlijk dat je kunt kijken of die updates voor jou zin hebben. Zo niet, dan kun je ze lekker overslaan.

Einschaltwarnung: Abschaltung korrigiert

Arjan, had jij dit probleem niet laatst, dat de zender niet uit wilde ?
(als ik het begrijp, mijn Duits is niet zo goed)

Nee, dat is iets anders (maar is al van een veel eerdere update). Dit betreft dat na 10 minuten niks doen de zender vanzelf uit hoort te gaan, nadat hij een bepaalde tijd een acoustisch signaal heeft gegeven. Dat werkte bij bepaalde firmware niet goed, dan bleef de zender aan staan. Is natuurlijk geen enkel probleem, behlave als je gewend bent je zender aan te laten staan als je hem niet meer wilt gebruiken :-)

Dat met de zender van Gerrit was een defect in de schakelaar.

Hi

Ik ben voor mijn opleiding bezig een fpv modelvliegtuig te maken(ik doe zelf al een tijd aan modelvliegen) maar had een programmeer vraag. wij gebruiken trouwens een mx-20 hott:
Het vliegtuig word uit gerust met: motor,richting,2*hoogte,2*rolroeren en 2*flaps. Maar nu willen we ook een headtracker gebruiken. De headtracker wordt als een leerling in de zender geprogrammeerd en mag dan voor 2 servo kanalen input geven. maar nu kan de headtracker alleen op de kanalen 5 tm 8 worden geprogrammeerd.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld kanaal 7(flap) naar een ander kanaal te verhuizen zodat kanaal 7 en 8 voor de headtracker te gebruiken zijn?

Mvg,
Jan-Willem

ja, dat kan. Even in de manual van je zender kijken waar het zit. Bij de MX-16 staat het gewoon in het basisinstellingen menu. Je kunt ieder stuursignaal (S) naar elke ontvangeruitgang die je wilt sturen.

Neem deze bijvoorbeeld, zit ook ENgels tussen

Download link is kaduuk, ik ga mijn MX20 manual even op dropbox zetten voor je.

NL versie 3 (zonder plaatjes)
GB versie 1

Laatst bewerkt:
Zie post 996, ik was nog niet klaar... :)
Aangezien ik ook een MX-20 heb, had ik die manuals bewaard.

Laatst bewerkt:
Bestaat er ook al een Nederlandse handleiding - manual voor de MC - 20 Hott zo ja waar kan ik die vinden a.u.b.

Hi

Ik ben voor mijn opleiding bezig een fpv modelvliegtuig te maken(ik doe zelf al een tijd aan modelvliegen) maar had een programmeer vraag. wij gebruiken trouwens een mx-20 hott:
Het vliegtuig word uit gerust met: motor,richting,2*hoogte,2*rolroeren en 2*flaps. Maar nu willen we ook een headtracker gebruiken. De headtracker wordt als een leerling in de zender geprogrammeerd en mag dan voor 2 servo kanalen input geven. maar nu kan de headtracker alleen op de kanalen 5 tm 8 worden geprogrammeerd.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld kanaal 7(flap) naar een ander kanaal te verhuizen zodat kanaal 7 en 8 voor de headtracker te gebruiken zijn?

Mvg,
Jan-Willem

Even een vraag, welke headtracker gebruik je want ik heb ook een MX 20 en wil binnenkort een headtracker setup gaan bouwen.
Maar weet eigenlijk nog niet welke headtracker nu handig is icm de MX 20.

Mvg,

Jan,

Back