Ik heb een Graupner Taxi uit 1966 waarvan ik onlangs de benzinemotor+toebehoren eruit heb gehaald en heb hem omgebouwd naar een elektro aandrijving.
Ik heb er vandaag voor het eerst echt mee gevlogen en het vloog na trimmen op de zender best goed. Na de landing heb ik even gekeken naar de roertjes en tot mijn verbazing staat het richtingsroer 7,8 graden naar links als hij dus zo getrimt staat dat het recht vliegt.
Ook heb ik er last van dat als ik meer dan half gas geef dat hij flink gaat stijgen. (met de neus omhoog)
Nou kan ik wel hoogte roer mee mixen op de zender, maar liever los ik de oorzaak op. (voor de ombouw had ik niet eens mixers) Wel moet ik erbij zeggen dat het motortje flink meer power heeft dan de oude O.S. MAX die er op zat
Dus hier de vraag, moet ik om het roertje recht te krijgen de motor naar links stellen (de brandstofmotor stond naar rechts) en het stijgen... Is dat te voorkomen om de motor nog meer domping te geven?
Ik had bij de inbouw van de motor aanvankelijk de hoek en domping van de motor kist overgenomen. Nadat ik merkte bij de eerste testvlucht dat het bijna onbestuurbaar werd heb ik de domping vergroot en de hoek op 0 graden gezet. Dit vliegt veel beter. Is dit met elektro anders dan met brandstof?
Dit is mijn eerste brandstof/elektro conversie.
Ik heb er vandaag voor het eerst echt mee gevlogen en het vloog na trimmen op de zender best goed. Na de landing heb ik even gekeken naar de roertjes en tot mijn verbazing staat het richtingsroer 7,8 graden naar links als hij dus zo getrimt staat dat het recht vliegt.
Ook heb ik er last van dat als ik meer dan half gas geef dat hij flink gaat stijgen. (met de neus omhoog)
Nou kan ik wel hoogte roer mee mixen op de zender, maar liever los ik de oorzaak op. (voor de ombouw had ik niet eens mixers) Wel moet ik erbij zeggen dat het motortje flink meer power heeft dan de oude O.S. MAX die er op zat
Dus hier de vraag, moet ik om het roertje recht te krijgen de motor naar links stellen (de brandstofmotor stond naar rechts) en het stijgen... Is dat te voorkomen om de motor nog meer domping te geven?
Ik had bij de inbouw van de motor aanvankelijk de hoek en domping van de motor kist overgenomen. Nadat ik merkte bij de eerste testvlucht dat het bijna onbestuurbaar werd heb ik de domping vergroot en de hoek op 0 graden gezet. Dit vliegt veel beter. Is dit met elektro anders dan met brandstof?
Dit is mijn eerste brandstof/elektro conversie.
