glasvezel oracoveren

Kun je een styro abache vleugel waar je een laagje glasvezel op hebt aangebracht opnieuw mooi oracoveren of moet je deze per definitie spuiten om nog een mooi resultaat te komen? heeft iemand hier ervaring mee?

grtz Johan

Oracover gaat prima (ik heb nog niks ontdekt waar Oracover níet op wil plakken trouwens). Gebruikelijk is het niet - maar meer omdat je dan een dubbele gewichtstoename hebt.

Hou er wel rekening mee dat ev. luchtbellen niet weg kunnen. Dat hoeft geen bezwaar te zijn - houd er rekening mee bij het opbrengen, als je van één kant naar de andere kant werkt met hechten en krimpen moet het lukken, bij ev. toch ontstane luchtbellen een gaatje prikken, de bout erover en meteen erachteraan met een lapje aanwrijven.
Wrijven met een zachte doek is zowiezo aan te bevelen bij het coveren van een aansluitend oppervlak.

Zelf geef ik ook de voorkeur aan Oracover boven lak...

Ja, vleugels werk je normaal toch af met Oracover óf glassen/spuiten. Bij jou heeft het glas een andere functie dan enkel afwerking. Maar waarom zou je ze niet gewoon spuiten of lakken? Met een rollertje krijg je het er ook prima op hoor.

Bij mij was het glassen inderdaad louter om extra stevigheid te verkrijgen.
Maar ik zou nu graag oracoveren om geen kleurverschil te hebben en niet nogmaals meer gewicht te krijgen.

Ah okay. Mijn persoonlijke ervaring is dat:
1. Oracover op glasvezel prima hecht (en net zo lastig bubbelvrij is aan te brengen als op abachi)
2. Je niet kunt zien wat er onder de Oracover zit, abachi, balsa of glasvezel.

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Waarmee zetten jullie de glasvezel mooi strak voordat de folie eroverheen komt? Ik heb nl wel gemerkt dat folie over superlicht vuller van alabastine niet echt lekker wil hechten.

Dan misschien een potje lijm van Oracover halen en hem daar eerst mee behandelen.

Op G4 zit het zo vast dat je het er heel niet meer afkrijgt . :D

Mvg Johan

Bij mij is het perfect gelukt, ik heb wel met een naald hier en daar wat gaatjes moeten maken om luchtbelletjes weg te laten ontsnappen.
Ik ben heel tevreden met het resultaat.

grtz Johan

Back