Glassen van motorkap

Hoi allemaal,

Ben bezig met de bouw van een Gee Bee R1 1/5 schaal. Nu wil ik deze met glasmat gaan bewerken voor de stevigheid, en omdat ik bang ben dat ik de ronde vormen nooit mooi in de oracover krijg.

Het gaat om de romp, moet natuurlijk lekker licht blijven, maar vooral de motorkap. Deze ga ik eerst bekleden met 2mm balsa, maar wil dit flink stevig krijgen gezien het formaat..

Welk soort expoy/poyester en welk soort/dikte glasmat te gebruiken? En iemand tips waar dit voor een fatsoenlijke prijs aan te schaffen is?

Alvast bedankt!

nu ben ik zelf een beetje noob op het gebied van dit soort zaken, maar ik ben er wel mee aan het experimenteren

Zelf heb ik deze, tot nu toe is dit allemaal goed gegaan
Ook op schuim gaat het goed, wat je niet van alle combinaties kunt zeggen

En dan is de theorie om een laag aantal grams mat te pakken als het grotendeels alleen voor de vorm is.
dit voegt wel wat sterkte toe aan het hout, maar is een heel stuk beter in de vormen te plooien als bv een 180 grams mat

verder is het een kwestie van smaak denk ik..
op mijn schuimvliegtuig maakte de 25 gram mat op de vleugel al verschrikkelijk veel uit qua sterkte, als je 80 grams, met daaroverheen 25 doet ben je al redelijk sterk vermoed ik

Back