wist niet goed waar dit te posten. Ik wil een mal gieten van een soort RVS deksel, de binnenkant zal vol gegoten worden met giethars, de wand wil ik eerst insmeren met was. Zou dit voldoende zijn om de blok hars er terug uit te krijgen ? Het model is wel conisch, theoretisch moet het eruit kunnen. Krimp de hars misschien ook geen beetje bij harden ? Alternatieve oplossing is misschien het metaal in heet water houden zodat de vorm wat uitzet ? Wie heeft ervaring met giethars en kan wat tips geven ?
als het heel goed ingesmeerd en een aantal opgeblonken is met was, de binnenkant mooi glad is, zou dit moeten lukken. Maar binnenkant met was is niet zo makkelijk, beter losmiddel met spuitbus gebruiken. Er zit een klein beetje krimp op giethars (miniem), dus het moet er dan uit komen. Alleen, beter dat je een staafje of zo mee giet (en dan achteraf afzaagt of zo) om grip te hebben en het gietsel eruit te krijgen. Heb dit zelfs nog gedaan in stukjes buis, niet conisch, zonder probleem.
Hier vind je volgens mij alle informatie en producten die je nodig hebt , ging ik vroeger alle spullen halen voor polyester onderdelen te maken . Composieten, polyesteren, polyester, vijveraanleg, koudhardende kunststoffen, vosschemie, vosschemie-benelux, zwembaden, | Vosschemie Groeten Jef