ghost ship schaal 1/28

mijn laatste model dat ik 3 jaar geleden maakte was het zelfde schip maar dan in schaal 1/48, ik heb daar veel uitgeleerd .

het schip is gevonden in de oost zee en licht daar nu een 350 jaar
vindplaats map.JPG

het is een fluitschip van 95 voet lang
spc3b6kskeppet-plan.jpg
images.jpg

het schip is helemaal opgemeten met sonar en er is deze 3 d print uitgekomen
ghost-ship-3d-crop.jpg

met de metingen hebben ze de lengte en breete van het schip kunnen opmeten als ook de beneden liggen dekken dit heb ik uitgetekent in een spanten plan en dit is het zijzicht
zij aanzicht spanten cadlayout.JPG

ik wou het eerst in losse spanten maken maar aangezien ik het helemaal ga beplanken zie ik niet goed in wat de meerwaarde daarbij gaat zijn
het meest bekende plaatje van dit schip is dit met de knecht
12066.jpg

ben nu een week bezig met bouwen maar zit nog te wachten op mijn camera cabeltje dat verloren is gegaan in de jaren dat ik mijn camera niet meer gebruikte dus voor foto s nog ff geduld.
wel ben ik begonnen aan de romp

mocht je tijd hebben ze hebben er een mooie docu van gemaakt

zelf heb ik al het beeldmateriaal dat er gemaakt is en dat zijn een paar uren kijk plezier als je er geintreseert in bent natuurlijk

Ga je zeker ook volgen Dirk.

Staat mij bij dat op het oude forum hier ook al eens over geschreven was, maar heb dat toen niet goed gevolgd

Wat gaaf om te zien zeg. Zeker die genomen beelden uit de Oost-Zee. Veel succes met het bouwen en hopelijk heb je snel een nieuwe kabel om de foto's te gaan plaatsen.

Laatst bewerkt:
Veel plezier met de bouw Dirk. ben erg benieuwd. Heb je naast de documentaire nog meer materiaal kunnen bemachtigen over het schip?

hoi rob ja ik heb de hele onderwater opnames het is wel een paar uur hoor en je kan er ook heel wat uithalen

de spanten zijn uitgezaagd en in elkaar gezet , opgevuld en de kiel zit er onder :D ik heb wel wat fotos genomen maar moet nog op mijn kabeltje wachten om ze hier op te zetten.
morgen het achtersteven lijmen en hier en daar nog een beetje bij vijlen van de romp want de achterste spanten zaten niet helemaal goed naar mijn goesting.

Back