mijn laatste model dat ik 3 jaar geleden maakte was het zelfde schip maar dan in schaal 1/48, ik heb daar veel uitgeleerd .
het schip is gevonden in de oost zee en licht daar nu een 350 jaar
het is een fluitschip van 95 voet lang
het schip is helemaal opgemeten met sonar en er is deze 3 d print uitgekomen
met de metingen hebben ze de lengte en breete van het schip kunnen opmeten als ook de beneden liggen dekken dit heb ik uitgetekent in een spanten plan en dit is het zijzicht
ik wou het eerst in losse spanten maken maar aangezien ik het helemaal ga beplanken zie ik niet goed in wat de meerwaarde daarbij gaat zijn
het meest bekende plaatje van dit schip is dit met de knecht
ben nu een week bezig met bouwen maar zit nog te wachten op mijn camera cabeltje dat verloren is gegaan in de jaren dat ik mijn camera niet meer gebruikte dus voor foto s nog ff geduld.
wel ben ik begonnen aan de romp
het schip is gevonden in de oost zee en licht daar nu een 350 jaar
het is een fluitschip van 95 voet lang
het schip is helemaal opgemeten met sonar en er is deze 3 d print uitgekomen
met de metingen hebben ze de lengte en breete van het schip kunnen opmeten als ook de beneden liggen dekken dit heb ik uitgetekent in een spanten plan en dit is het zijzicht
ik wou het eerst in losse spanten maken maar aangezien ik het helemaal ga beplanken zie ik niet goed in wat de meerwaarde daarbij gaat zijn
het meest bekende plaatje van dit schip is dit met de knecht
ben nu een week bezig met bouwen maar zit nog te wachten op mijn camera cabeltje dat verloren is gegaan in de jaren dat ik mijn camera niet meer gebruikte dus voor foto s nog ff geduld.
wel ben ik begonnen aan de romp