Gezocht: Actieve modelbouwvereniging (raketmodelbouw) omstreeks limburg

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door mitchy112, 17 jan 2010.

1. mitchy112

mitchy112

Lid geworden:
    3 mei 2008
    Ik zoek een modelbouwvereniging die hier in limburg ligt.
    Ik zag dat alle modelbouwverenigingen allemaal daar in het noorden liggen.
    Iemand die me hiermee kan helpen.

2. Willemkn

Willemkn

Lid geworden:
    12 apr 2009
    hallo Mitchy

Zal niet mee vallen want eigenlijk is er geen raketmodelbouw vereniging die plaats of provincie gebonden is alleen wat betreft de lanceerterreinen Wij hebben er 3, namelijk 2 in de NO polder en 1 in Groningen wel heben we regelmatig bouwdagen in Enkhuizen.

kijk eens op www.tripoli.nl

3. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    hallo mitchy

Zoek je iemand die je met het ontwerp kan helpen of zoek je ook een lanceer terrein.
    Als je wilt lanceren is er denk ik alleen tripoli waar je terecht kunt.

Of je moet direct in het diepe willen springen en experimenteel gaan lanceren (alles zelf maken dus )

4. mitchy112

mitchy112

Lid geworden:
    3 mei 2008
    ik wilde een jaartje geleden beginnen met de raketmodelbouw.
    Toch maar vanaf gezien omdat er veel regels aan zaten verbonden, en omdat ik met een vrij klein budget had. 40 euro per maand waarvan 25 per maand weggingen naar mijn rijbewijs.
    Maar nu werk ik bij de supermarkt en verdien ik meer.
    Dus na veel gelezen te hebben zag ik dat je niet op eigen houtje mag lanceren maar in de vereniging, omdat alle verenigingen te ver hiervandaan lagen en mijn ouders niet willen rijden..... zit ik nu dus te dubben of ik gewoon moet beginnen en het bij een boer te doen die ik ken.
    Maar na een paar aanvaringen te hebben gehad met politie voor onder andere vuurwerk. Wil ik het toch zo legaal mogelijk houden en daarom een vereniging ingaan.
    Dus ja als je niet naar lanceerdagen kan komen omdat je dan 200-300 km ff geschat te moeten rijden en dus eigenlijk niks met de vereniging te maken hebt is een lidmaatschap ook niks waard denk ik zo.
    Of zit ik nu zo ver ervanaf?
    PS. Ik weet dat motoren niet onder vuurwerk regelingen vallen en dat je tot N mag vliegen dacht ik zo.
    Maar daar ga ik mij nog lang niet mee bezig houden.
    Toch best een vage regeling dacht ik zo, maar ik denk dat hier verandering in gaat komen omdat er nu een EU regeling komt voor vuurwerk.... Gunstig toch ;)
    Dat zien we dan wel!
    Toch nog bedankt voor de moeite om mij te helpen en mijn posts door te nemen!

5. Willemkn

Willemkn

Lid geworden:
    12 apr 2009
    beginnen met raketbouw.

Hoi Mitchy,

Lanceren op een terrein zonder lid te zijn van een raketvereniging is strafbaar.

Wat wil je nu precies in de raketbouw gaan doen?

Omdat je in een eerder bericht in juli 2009 van je schrijft in de rubriek modelvliegen:

Nou ik ben een beginner nog nooit iets met modelvliegen gedaan.
    Alleen model raketten, maar daar vond ik geen bal aan.

6. mitchy112

mitchy112

Lid geworden:
    3 mei 2008
    ik zit te twijfelen of ik toch weer voor de modelbouw ga of mid power...
    en als ik niemand vind die mij daarmewe kan helpen dan ga ik gewoon weer verder met modelbouw... ik heb nog niet veel met tweetraps gevlogen en ga nog experimenteren met altimeters... maar dat ga ik zoiezo nog doen voordat ik iemand gevonden heb die mij kan helpen
    en ik verwoord het trouwens ook fout in mijn vorige post bedoelde ik mid power...
    Wil te snel zijn met posten sorry voor het ongemak...

Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  7. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Hallo Mitchy

gewoon eerst heel veel lezen en kijken wat je leuk vind. Dan kom je gewoon een keer naar Leiden on te kijkn wat het verschil tussen low, mid en High power is. Mocht je dan nog groter willen dan effe goed je best doen op school en door gaan voor experimenteel. Dan kun je in Delft verder studeren ;-).

kijk anders ook eens bij de Navro, die hebben een modelbouw afdeling en lanceren ook regelmatig. Overigens komen leden van verschillende verenigingen ook vaak bij elkaar op bezoek en leren we zo veel mogelijk van elkaar. In Limburg ken ik ook een paar rocketeers en als je wilt is het altijd wel mogelijk om met iemand mee te rijden.

succes Jan-Hein

ps ja Willem die foto's komen er aan ;-)

8. mitchy112

mitchy112

Lid geworden:
    3 mei 2008
    Ik heb al ervaring met KNO3 propellant en nog wat andere dingen.
    Kom van de pyro af... Dus ik kende je site al langer janhein ;)
    Maar bedankt voor de hulp en ik ga denk ik eens ff aan het knutselen misschien toch weer ffen oppakken met wat kleine modelraketten en dan laten informeren over MPR raketten.
    En eens kijken welke verenigingen actief bezig zijn en natuurlijk eens kijken bij de verschillende verenigingen.
    Ik zag dat het niet zo goed liep met de DRRA.... Veel ruzie daar :S
    maarja bedankt voor jullie hulp ;) jammer genoeg zijn er volgens mij niet veel raketbouwers hier actief of verkijk ik me daarop?

9. janhein

janhein PH-SAM

Lid geworden:
    10 aug 2003
    Op het modelbouw forum zijn er niet veel actief nee, eigenlijk wel jammer want ik denk zelf dat de start van een flinke HPR raket zeker niet onderdoet voor een mooie Turbine kist.

Deel Deze Pagina