Gat gesmolten in Oracover

Hoi,

het is al weer wat jaren geleden dat ik met RC geknutseld heb. Toch gehoor gegeven aan een oerroeping en een week geleden een Climaxx Compact bij Hollenshop.com gekocht. (na veel nagelezen te hebben om modelbouwforum.nl)
Super pakket, heerlijk om dit in elkaar te zetten.
Echter iets te fanatiek met de föhn de oracover op spanning gebracht en nu zit er een gat van 2x3 cm in mijn vleugel.... :(

Ipv er alles weer afhalen had ik het idee om dit gat te repareren met een strook (andere kleur) oracover. ziet er meteen sportief ut -> striping\
Nu mijn vraag: is dit verstandig? kan dit gewoon met Oracover, or raden jullie iets anders aan (tape of zo)?

Alvast bedankt!

geen probleem!

wel zorgen dat je de hoekjes rond afknipt. en probeer de oracover erna eventjes met je nagel eraf te ?pulliken?. als dit na 2 of 3 keer nog niet los komt, kun je er zonder problemen mee gaan vliegen ;)

Het kan best zoals je beschrijft. Het kan ook met dezelfde kleur; het mooiste is als je het kapotte paneel (het hele stuk tussen twee ribben) wegsnijdt en daar een nieuw stuk overheen doet, met een overlap van een paar milimeter. Vrijwel onzichtbaar te repareren.
Een kleiner stuk dan tussen 2 ribben kan ook, alleen zal het moeilijker zijn om de randen goed vast te krijgen (je kan ze niet samendrukken, dat kan op de ribben wel)
Een folieboutje heeft toch voordelen hoor...
Maar: een mooi model!

En als je de naden/ puntjes aflakt met blanke nagellak komt het helemaal nooit meer los :)

Oracover is geen kyosho folie , :D de nagellak kan je rustig weglaten .

Naden met 160-175 grad na strijken en gut is .

wingman: wel zorgen dat je de hoekjes rond afknipt. en probeer de oracover erna eventjes met je nagel eraf te ?pulliken?. als dit na 2 of 3 keer nog niet los komt, kun je er zonder problemen mee gaan vliegen

hoeken hoef je niet rond te knippen en al helemaal niet gaan " pulikken "

Mvg Johan

Johan hiermee kan ik het niet helemaal met je eens zijn, ook Oracover komt los. Helaas heb ik dit al meermalen ervaren met netjes afgewerkte modellen :(

ja oracover komt los, zeker sier bespanning, als je achteraf over de bestaande oracover sterretjes of strepen strijkt... kan er van meespreken...
ik doe eigenlijk nooit met een phön maar met t strijkijzer....
niet te heet en met een zakdoek rond het ijzer. zodat het niet rechtstreeks in aanraking komt met de cover.. werkt prima, en je brand nooit gaten... je begint van niet te warm, en je kan t warmer instellen tot de oracover net begint te krimpen en spannen, dan zit je goed...

een klein oud strijkijzertje is mijn werkgerief en gaat prima.

Back